На українському ринку десятки різних виробників автомобільних покришок. Одні з найдешевших коліс – це китайські, українські, білоруські та російські.
– Вони коштують у кілька разів дешевше європейських. Наприклад, українська Росава – 540 гривень на 13-е колеса, польська Дебіца – 700-800, а французькі Мішелін – 1400 грн. Від вибору бренду залежить, витратите на шини 6000 гривень за раз або 2000, – говорить Костянтин Савчук, фахівець з підбору шин в інтерв’ю AutoNews.
Вартість установки комплекту з чотирьох шин на диски – на 20-30%. На шиномонтажах за цю послугу беруть від 180 до 280 грн, залежно від величини коліс.
Чим відрізняються дорогі колеса від дешевих
На перший погляд, усі колеса однакові. Можуть відрізнятися зовні лише способом маркування та індикаторами: в деяких моделях індикатор зносу – це перемичка між протекторами.
Якщо вона починає стиратися, значить покришки пора міняти. У інших – це кольорова точка. Якщо її після миття не видно – скоро треба купувати нові колеса.
Виробники дорогої гуми кажуть, що у їх продукції спеціальний засекречений рецепт приготування гуми. Вона довго залишається еластичною, а боковини краще укріплені, ніж в інших моделях.
Читайте: Італійська поліція буде їздити на Lamborghini Huracan
Однак на практиці це не дуже помітно. Зазвичай дорога гума відрізняється від дешевої за такими характеристиками, як опір розгойдування, індекс швидкості і шум.
Опір розгойдування – це наскільки колесо може стримувати авто при крутих поворотах і при гальмуванні. Чим більше розгойдування, тим більше пального йде.
– Однак, коли говорять про економію пального, то мова не йде навіть про 0,5 літра на 100 кілометрів. Це може бути 0,1 літра, а то і менше. Індекс швидкості важливий, якщо їздите більше 180 кілометрів на годину. Різниця в шумі може бути помітна тільки для власників преміальних машин з тихою роботою двигуна і хорошою шумоізоляцією, – каже Костянтин.
Дорогі колеса повільніше стираються. Їх легше балансувати шиномонтажникам. Вони одночасно м’якші і міцніші.
З найдешевших варіантів краще обирати білоруські Белшина або українські Росава, радять фахівці.
– Китайські і російські Кама краще не брати. У перших може бути брак. Російські дуже жорсткі. В їх моделях не найвдаліші малюнки. Тому зчеплення з дорогою гірше, ніж у вітчизняних, – радить майстер.
Який малюнок обрати
Всі колеса – як літні, так і зимові – роблять з направленим, симетричним і асиметричним малюнком. Крім цього, колеса можна відрізнити за різними елементами малюнка – є з кількома великими канавами по центру, деякі моделі – з дрібними кубиками і бічними грунтозацепами.
Згідно з різними елементами малюнка покришки діляться на шосейні, універсальні і для бездоріжжя.
Читайте: Правила дорожнього руху змінено: 3 нововведення
У шосейних великі канави. Такі колеса дуже легкі і чудово тримають авто на великій швидкості. Подібна гума ідеально підійде для жителів мегаполісів і тих, хто їздить між містами часто.
В районних центрах та селах дороги гірше, тому шосейні шини швидше будуть зношуватися і пробиватися. Для такої місцевості краще обирати універсальні – з шашечками і виразними протекторами.
Такими і з бруду можна виїхати, і розігнатися на трасі. Правда, шуму від них більше, ніж від шосейних. Колеса для бездоріжжя продають переважно для позашляховиків. І то для тих, які активно беруть участь в змаганнях на бездоріжжі.
Крім того, при виборі моделі покришок слід враховувати стан свого автомобіля. Якщо він не новий або був в аварії, то з направленим малюнком краще не брати.
Є висока ймовірність, що такі будуть нерівномірно стиратися. А міняти по колу їх не буде можливості. Для старих машин кращий варіант – шини з ненаправленим малюнком.
Як перевірити колеса
Більшість водіїв в останні роки замовляють шини через інтернет. Так дешевше. І підвезти можуть в будь-яку частину міста.
Але недосвідчені водії нерідко купують браковані колеса, тому що не перевіряють їх.
Читайте: Як виглядає оновлений седан Mercedes-Benz S-Class
Фахівець радить звертати увагу на дату виготовлення колеса. Йому не повинно бути більше року. Якщо старше – то починає дубеть.
– І крім того, не відомо, як зберігали колеса. Якщо не в вертикальному, а горизонтальному положенні, то вони стають поведеними. Якщо десь на сонці – можуть утворитися мікротріщини, – говорить він.
До того ж експерт рекомендує при покупці колеса провести всередині нього рукою. Там не повинно бути нерівностей і засохлих гумових бульб.
Нагадаємо, раніше Факти ICTV писали про те, що в Україні з’явиться повнопривідна Hyundai Creta з економічним двигуном.