Нещодавно у нас на тест-драйві вже була четверта генерація кросовера Nissan X-Trail, але у версії з м’яким гібридом 1,5 VC-T MHEV.
Також нам довелося випробувати Nissan X-Trail e-Power e-4orce у п’ятимісному виконанні, а нині до нас на тест потрапив Nissan X-Trail e-Power e-4orce у версії на сім місць.
Сьогодні ми детальніше зупинимося на повному приводі та спробуємо розібратися, як влаштована ця електрифікована система e-4orce.
Екстер’єр і салон Nissan X-Trail e-Power e-4orce: плюс два місця
Зовні п’ятимісна та семимісна версії практично не відрізняються між собою, а версія 1,5 VC-T MHEV різниться лише відсутністю шильдиків e-Power e-4orce.
Що стосується інтер’єру Nissan X-Trail e-Power e-4orce, то семимісна та п’ятимісна версії відрізняються лише кількістю пасажирських місць.
А ось у версій Nissan X-Trail e-Power e-4orce та 1,5 VC-T MHEV у салоні відмінності все ж є.
У Nissan X-Trail e-Power інакший селектор КПП із додатковим положенням B (Brake – для покращення заряду батареї).
Поблизу селектора з’явилися дві кнопки – EV повністю електричний режим руху та e-Pedal режим максимальної рекуперації.
Крім цього, відтепер є селектор вибору режимів руху для повнопривідної версії e-4orce.
Повний привід та електрифікація: як працює і з чого складається
Nissan X-Trail e-Power e-4orce – це гібрид із послідовним розподілом потужності, що складається з турбобензинового двигуна об’ємом 1,5 літра (3 циліндри), який заряджає акумуляторну батарею, і двох електричних моторів (213 к. с./330+195 Нм), що надають крутний момент на передню та задню вісь. Відсутня традиційна АКПП, замість неї використовується редуктор електромотора, що є характерною рисою електромобілів.
У версіях E-Power бензиновий двигун виступає в ролі генератора енергії, яка живить батарею та електромотор (два електромотори у версії E-4orce). Батарею можна заряджати лише двома способами: використовуючи бензиновий двигун або через рекуперацію енергії (у режимах e-Pedal, ECO або за вибору режиму B на селекторі КПП).
Завдяки двом електромоторам, розміщеним на передній і задній осях, у Nissan досягли пропорційного розподілу ваги що дозволяє уникати розгойдування автомобіля. До слова, обидва мотори підтримують рекуперативне гальмування та працюють синхронно, що додає плавності руху.
Система повного приводу дозволяє обрати один з режимів: Eco, Standard, Sport, Snow та Off-road.
Eco – режим із красномовною назвою, що дозволяє оптимально й ощадливо використовувати енергію та пальне.
Standard – звичайний режим без ставок на економічність, проте й без натяку на динамічне водіння.
Sport – назва теж говорить сама за себе, а на додачу ви отримаєте покращену керованість під час входження в повороти.
Snow – у цьому режимі система адаптовує налаштування акселератора, а також залучає всі чотири колеса для початку руху, що запобігає буксуванню та покращує зчеплення.
Off-road – теж красномовна назва, що натякає на адаптацію інтелектуального повного приводу для водіння в умовах бездоріжжя.
Якщо говорити про витрати палива на Nissan X-Trail e-Power e-4orce, то вони вас приємно здивують. У змішаному циклі витрати палива у мене становили близько 7 л на 100 км. І це дуже хороші цифри, як на семимісного кросовера з повним приводом.
Скільки коштує Nissan X-Trail e-Power e-4orce
Ціна на базову версію Nissan X-Trail e-Power e-4orce у комплектації Acenta становить 1 546 820 грн (версія на 5 місць) і 1 580 200 грн (версія на 7 місць).
Топова версія Tekna+ обійдеться у 2 085 490 грн (версія на 5 місць) та 2 118 870 грн (версія на 7 місць).