Медогляд для водіїв: кого оштрафують і кому вигідно

21 Лютого 2017, 17:56
Медогляд для водіїв: кого оштрафують і кому вигідно

Згідно із новим законопроектом, водії до пенсійного віку повинні проходити медичний огляд кожні 10 років. Автолюбителі, які вже вийшли на пенсію, а також ті, хто перевозить людей або вантажі – повинні проходити обстеження лікарями щороку. У разі відсутності медичної довідки про стан здоров’я автовласника – йому загрожуватиме штраф 850 гривень. За підробку документу водія покарають на 510 гривень.

У новому законопроекті нардепи також пропонують розширити кількість лікарів. До списку потрапили нарколог, психіатр та гінеколог для жінок. Окрім стандартного огляду керманичам потрібно буде зробити кардіограму, здати кров на цукор, групу і резус фактор, перевірятимуть також зір і вестибулярний апарат.

Фактам ICTV вдалося поспілкуватися з Олегом Назаренком – генеральним директором Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. Саме він був одним із тих, кому в 2009 році вдалося відмінити корупційний медичний огляд для водіїв транспортних засобів.

Зараз дивляться

Медогляд для водіїв: кого оштрафують і кому вигідно Фото 1

– Пане Олеже, як ви ставитесь до повернення обов’язкового медичного огляду для водіїв усіх категорій?

Я не хочу, щоб знову поверталися корупційні схеми

– Кожній людині подобається своє дитя, моє дитя – це відміна обов’язкового техогляду, транспортного збору, довіреності на передачу керування транспортним засобом і відміна медичних довідок. Я не хочу, щоб знову повертались корупційні схеми, бо медична довідка, як і техогляд – це була просто купівля, ніхто ніяких медоглядів насправді не проходив.

– Які причини повернення обов’язкового медогляду для водіїв?

– Це лобіюються інтереси, наприклад, тих же медичних центрів, які будуть забезпечені роботою, бо кожний рік там пропонується, щоб бігали водії і несли гроші.

Читайте: Подготовить авто к весне: когда менять резину и еще 7 советов

– Як бути з підробленими медичними довідками?

– В Україні є випадки коли після смертельного ДТП у водія з’являється довідка, де вказано, що в нього можуть бути серцеві напади. У таких випадках потрібно карати не лише водія, який свідомо, знаючи що має проблеми зі здоров’ям, сів за кермо, а й того лікаря, який дав йому довідку з правом керування транспортним засобом.

– Як контролювати стан здоров’я водіїв, якщо не запроваджувати медогляд?

– Потрібно зробити покарання, для людей, які знають, що у них є певні вади зі здоров’ям і все одно сідають за кермо, таким чином піддаючи небезпеці не тільки себе, а й інших учасників дорожнього руху.

– Як буди з медоглядами для водіїв пенсійного віку?

Пенсіонера, який не порушує, не потрібно чіпати

– Потрібно дивитися на порушення. Людина, в якої реакція вже не та, вона десь буде порушувати, це 100%, або невпевнено керувати транспортним засобом чи щось інше, от в таких випадках, потрібно відправляти водія на медкомісію. Проте водія-пенсіонера, який не порушує і немає ніяких аварій не потрібно чіпати.

Читайте: Тест-драйв Renault Kadjar: секрети економічного “дизеля”

– Які Ваші пропозиції, щодо повернення обов’язкового медогляду?

– У Радянському союзі було два типи водійських посвідчень –  “з правом роботи по найму” і “без права роботи по найму”. Це була хороша практика. Бо одна справа, коли я сам їжджу на власному авто, інша – коли займаюсь перевозками людей. Тобто водійське посвідчення “з правом роботи по найму” – це обов’язковий щорічний медогляд, дуже жорсткий контроль і сурове покарання за підробку довідки.

– Розкажіть про європейський досвід?

– Наприклад у Німеччині, якщо порушення жорстке, наприклад “п’янка за кермом” – водія одразу відправляють на обстеження “ідіотентест”. Там працюють психологи, які намагаються збагнути причину, чому ви системно порушуєте або сідаєте за кермо нетверезі. Таким чином виявляють водіїв з проблемами психіки, яким протипоказано керувати автомобілем. Там не просто штрафують, а з’ясовують причини неправильної поведінки водіїв на дорозі.

Нагадаємо, Факти ICTV порахували, яку суму платитимуть власники нерозмитнених автомобілів у разі ухвалення законопроекту №5567.

Ярослав Марченко.

Якщо ви побачили помилку в тексті, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Cntrl + Entr.
Знайшли помилку в тексті?
Помилка