Соцмережа TikTok провалила тест на дезінформацію напередодні виборів до Європарламенту. Як виявилося, через сервіс можна легко просувати фейки, що може вплинути на результати виборів.
TikTok не пройшов перевірку на фейки про вибори
Так, тест проводила Міжнародна передвиборча група Global Witness – експерти створили 16 рекламних роликів для користувачів мережі з Ірландії. Сама інформація в роликах про вибори в ЄС свідомо була неправдивою, і ці ролики хотіли запустити як рекламу на TikTok, YouTube та X. Як відомо, таку рекламу мають перевіряти модератори, щоб уникнути поширення фейків.
Як виявилося, TikTok схвалив усі 16 роликів для публікації, YouTube – 14, а X відфільтрував усі оголошення і призупинив роботу фальшивих акаунтів групи.
У фальшивих роликах був заклик виборців залишатися вдома під час виборів через небезпеку насильства під час голосування і сплеску інфекційних захворювань.
Представники TikTok уже відреагували на розслідування – у компанії заявили, що системи соцмережі визначили факт порушення, але реклама була схвалена через людський фактор.
– Ми негайно запровадили нові процеси, щоб запобігти подібному в майбутньому, – заявив представник TikTok.
Інші соцмережі вводять обмеження для своїх користувачів заради заробітку грошей – наприклад, Instagram тестує показ реклами, який неможливо прибрати. Сервіс показуватиме короткі ролики, аналогічно YouTube.