Повідомлення у соціальних мережах або СМС сприймаються як менш щирі, якщо вони закінчуються крапкою.
Як з’ясували психологи з Бінгемтонського університету в Нью-Йорку, багато людей бачать у крапці негативне емоційне забарвлення і можуть підозрювати, що співрозмовник поводить себе недружньо або намагається приховати наміри, повідомляє Washington Post, передає expert.ru.
Дослідники зібрали групу з 126 осіб і дали прочитати їм кілька фрагментів з листування (як електронного, так і рукописного). В одному повідомленні містилися стверджувальна пропозиція і питання, а у другому — однозначна позитивна відповідь. При цьому кожен фрагмент надавався у двох версіях: зі знаками пунктуації і без.
У результаті електронні повідомлення, у кінці яких стояла крапка, випробовувані розцінювали як більш фальшиві й таємничі. Це можна пояснити відсутністю важливих соціальних і контекстних сигналів, на які люди покладаються у реальному житті. За словами професора психології Селіни Клін, при спілкуванні віч-на-віч люди передають емоційну інформацію за допомогою поглядів, міміки, тону голосу і т. п.
Читайте: Янукович стане політруком у штрафроті “ДНР” – Царьов
У електронному ж листуванні ці механізми не можна задіяти.
– Там співрозмовники покладаються на те, що у них є: смайлики, навмисно допущені орфографічні помилки, які імітують звуки мови, і, згідно з нашими даними, знаки пунктуації, — говориться статті, опублікованій у науковому журналі Computers in Human Behavior.
При цьому вчені також з’ясували, що повідомлення зі знаком оклику в кінці зазвичай сприймаються як більш щирі.