Затяті шопоголіки чекають Чорну п’ятницю цілий рік, адже в цей день знижки у торгових центрах США просто шалені – до 85-90%.
Покупці ночують біля магазинів, які у цей період відчиняються на кілька годин раніше і працюють до опівночі.
Найбільше в цей день купують побутову техніку, одяг і взуття, товари для спорту, здоров’я, краси і побуту.
Обіг роздрібної торгівлі США у Чорну п’ятницю сягає рекордних показників – у 2013 році лише один день приніс $61,4 млрд.
Звідки пішла традиція
Після Дня подяки у США починається традиційний різдвяний сезон розпродажів. Цей звичай з’явився у XIX столітті, а сам термін Чорна п’ятниця – у 1966 році у Філадельфії. Спочатку він використовувався переважно на Східному узбережжі США.
У цей день американці вирушали за різдвяними покупками, тому на дорогах утворювалися величезні затори, а в магазинах – черги, що створювало великі проблеми поліції, яка й назвала його чорним.
А для магазинів він навпаки дуже прибутковий, тому аби позбутися негативної асоціації, продавці запозичили значення чорного кольору з бухгалтерських обліків, де чорним чорнилом позначають прибуток, а червоним – витрати.
Читайте: Чорна п’ятниця 2019: що купити в подарунок на Новий рік
Чорна п’ятниця не є офіційним святом, однак чимало працівників беруть у цей день вихідний, за винятком продавців.
Традиція полювання на шалені знижки стала популярною у Європі, поступово приживається і в Україні, щоправда знижки у нас скромніші – не більше 70%.
Раніше Факти ICTV склали список магазинів, де шукати знижки на Чорну п’ятницю.