Три головні негативні чинники, що впливають на загальну картину автомобільного парку ринку України.
Перший – триразове подорожчання валюти, відповідно таке ж підвищення цін на автомобілі.
Другий – податки на імпорт, які фактично роблять як мінімум на третину дорожче і без того недешеве авто.
Третій – рівень середньої зарплати, який один з найнижчих в Європі. Купити автомобіль б/в, не кажучи про новий, для українця непросте завдання. Багато хто заглядає за кордон, розглядаючи ціни на машини там, і міркують, як би заощадити, пригнати авто і не платити за розмитнення.
Практично в кожному українському каталозі з продажу б/в авто буде чимало пропозицій про продаж нерозмитненого автомобиля з супутньою послугою “оформлення пакету документів для експлуатації протягом року”.
Скільки коштує таке авто? В рази дешевше тих, які мають українську реєстрацію, пише AUTO.RIA.
Для початку вам необхідно зробити попереднє замовлення потрібного автомобіля та внести аванс, розмір якого може бути від декількох відсотків від вартості авто до повної передоплати.
Машину вам доставлять приблизно через тиждень і разом з нею дадуть папку документів. Далі від вас буде потрібно доплатити вартість автомобіля (якщо аванс був частковим), за послуги оформлення, а також надати ряд особистих документів, таких як паспорт, водійське посвідчення, ідентифікаційний код. У тому самому пакеті документів, який повинен дозволити експлуатувати авто на території України рік, ви будете значитися як власник або співвласник зарубіжної фірми або співробітник компанії, що має право керувати автомобілем, що належить фірмі. Плюс, вас проінструктують як себе вести з поліцією, якщо ваше авто зупинить патрульний. Вам потрібно буде вивчити, що таке Стамбульська конвенція, деякі статті Митного кодексу, закону Про дорожній рух та Конституції України, а також бути готовим до судового процесу.
– Я виступав і виступаю за зниження податків на автоімпорт, за надання можливості кожному українцю придбати собі імпортне авто за адекватні гроші. Але я проти використання хитрих методів ввезення авто без сплати взагалі ніяких податків. Я вважав і вважаю, що “тільки в мишоловці безкоштовний сир” і різні пропозиції від ділків в Інтернет нашим громадянам придбати нерастаможенное авто, ввезене іноземцем, і нібито їздити недорого і безпечно – аферизм. Ділкам лише б зняти гроші з довірливих громадян, тому їм показували рішення КСУ про заборону штрафів за частиною 2 СТ. 469 МКУ і вмовляли на купівлю нерозмитнених авто. Я ж завжди просив співгромадян не вірити подібним пропозицій, так як такі історії закінчуються, зазвичай, на штрафмайданчику. Нехай в силу певних обставин, а саме проведення масштабних реформ, поліція, та інші держструктури перебувають у тимчасовому замішанні, незабаром вони займуться і автомобілями, які експлуатуються з використанням підставних документів. Крім того, хочу попередити покупців, що часто занижена ціна на нерозмитнений автомобіль може свідчити про кримінальне минуле такого ТЗ. А це означає, що у водія, що експлуатує таку машину можуть виникнути проблеми не тільки з Адмінкодексом, але навіть і з Кримінальним. Ще, як приклад, наведу практику транзитчиков, жителів прикордонних районів, наприклад, Львівської області, які можуть насправді зареєструвати для себе фірму в тій же Польщі, і оформити пакет документів. Багато з них бувають за кордоном по кілька разів на тиждень, і навіть можуть мати там родичів. Але, ніхто з них не робить ввезення на рік з пакетом документів, а катаються кожні 5 днів для перетину кордону. Як думаєте, чому? Мені шкода людей, які стали жертвами шахраїв і придбали собі нерозмитнені авто, які, швидше за все, у них почнуть вилучати. Я розумію, що ці покупки не від “хорошого життя”, але ж Закон є Закон і його треба виконувати, – вважає Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
Є схема їзди на нерозмитнених авто без ризику? В принципі, так, але все одно з обмеженнями. Можна в’їхати на автомобілі з іноземною реєстрацією, в режимі “тимчасове ввезення”. Експлуатувати таке авто можна до 5 днів, далі необхідно перетнути кордон туди-назад, і знову є 5 днів. Якщо перетин робити в рамках іншої митниці (не плутати з пунктом пропуску), тоді дається 10 днів.
Кому це підходить – жителям прикордонних регіонів, чия діяльність пов’язана з частими поїздками в сусідню державу. А для кого це невигідно – всім іншим, кому доводиться вистоювати довгі черги, створені “вічними транзитчиками” на тих самих прикордонних пунктах пропуску.