Renault Megane четвертого покоління вперше був представлений саме в кузові хетчбек восени 2015 року на Франкфуртському автосалоні.
Трохи пізніше, в 2016 році були представлені Renault Megane в кузові універсал (Grandtour) і версія Sedan, яка нещодавно побувала у нас на тест-драйві.
Факти ICTV вирішили протестувати представника французького гольф-класу – хетчбек Renault Megane.
В Україні хетчбек Renault Megane, як, втім, і седан, пропонується на вибір з двома бензиновими (Energy TCE 130 і SCe 115) двигунами і одним дизельним (Energy dCi110).
Бензиновий 1,2 л двигун Energy TCE 130 потужністю 130 к.с. /205 Нм комплектується виключно 7-ступінчастою роботизованою КПП EDC.
Бензиновий 1,6 л двигун SCe 115 потужністю 115 к.с. / 156 Нм комплектується 5-ти ступінчастою МКПП або безступінчатим варіатором CVT.
Дизельний 1,5 л двигун Energy dCi110 пропонується на вибір зі 6-ступінчастою роботизованою КПП EDC (потужність двигуна 110 к.с. /260Нм) або зі 6-ступінчастою МКПП (потужність двигуна 110 к.с. / 250Нм).
Також є три комплектації: базова Life, середня Zen і максимальна Intense.
Ціни на Renault Megane в базовій комплектації Life з бензиновим двигуном 1,6 л та “механікою” стартують з позначки близько $ 19,3 тис.
Renault Megane в максимальній комплектації Intense з дизельним двигуном 1,5 л і роботизованою коробкою передач EDC 6 обійдеться десь у $24,6 тис.
На тест-драйв нам дістався Renault Megane в топовій комплектації.
У автомобіля на момент тест-драйву був пробіг близько 35 тис. км, що дало нам можливість оцінити міцність “француза” і вплив наших реалій на його технічний стан.
Дизайн
Виглядає Renault Megane стильно і гармонійно, без перебільшень. Француз привертає увагу своїми фірмовими рисами – світлодіодним освітленням спереду і ззаду, а також фамільною решіткою радіатора з великим значком Renault.
Такі відмінні риси зараз впроваджуються в зовнішній вигляд багатьох моделей французької компанії.
Салон
Потрапити в салон можна за допомогою системи безключового доступу. Для відкриття автомобіля потрібно піднести руку до датчика на ручці дверей. Ну і ключ в кишені також потрібен, без нього ніяк 🙂
Заводиться автомобіль без механічної участі ключа, достатньо просто натиснути на кнопку START праворуч від керма, натиснувши на гальма. Це досить зручно і дозволяє позбавитися від одвічної проблеми пошуку ключа у кишені.
Інтер’єр Renault Megane зібрав в собі всі сімейні риси, які Renault поступово впроваджує у свій модельний ряд. Це і мультимедійна система RLink 2 з величезним сенсорним дисплеєм, і можливість вибору одного з п’яти кольорів ілюмінації салону і одного з чотирьох форматів панелі приладів.
Якістю матеріалів я залишився задоволений, претензій не виникало. Торпедо та дверні карти виконані з м’якого пластику. До якості збірки також запитань немає. Ніякого тріску, деренчання та шумів, які б могли виявитися після такого пробігу, ми не почули.
Салон тестового Renault Megane був комбінованим – шкіра та текстиль. В Україні така версія недоступна, принаймні в прайсах я її не знайшов. У нас доступні два варіанти – повністю шкіра і повністю текстиль.
До слова, за 35 тис. км пробігу на шкіряних боковинах водійського сидіння з’явилися неприємні потертості.
У водія є достатня кількість різних налаштувань сидіння + електрорегулювання поперекового підпору та навіть масаж. Остання функція досить рідко зустрічається в подібного роду автомобілях і з розряду родзинок в Renault Megane.
Під кермом класичний блок управління системою мультимедіа від Renault. На кермі мінімум кнопок, що спрощує звикання і не дає заплутатися в елементах управління.
Під правою рукою у водія ніші для дрібниць, підстаканники і регульований по вильоту підлокітник з відсіком. Крім цього, в зоні досяжності два роз’єми USB, AUX і роз’єм під SD карту.
На екран мультимедійної системи переміщено управління більшістю функцій автомобіля. Сюди виводиться зображення камери заднього виду, навігація, управління різними асистентами, ну і звичайно ж медіа.
У статичному положенні керувати цим планшетом досить просто, а от у русі я просив допомоги з боку пасажира, бо на наших ямах впоратись з сенсором трохи складно, та й відволікає це від дороги. Система підтримує українську мову, що, безумовно, радує наших співгромадян.
У переднього пасажира місця достатньо, ніяких нарікань за 1 500 км нашого тест-драйву не виникало. Позаду звичайно не так просторо, як хотілося б. Дальні заїзди для високих пасажирів позаду будуть не те щоб випробуванням, але набагато менш комфортними ніж спереду. У “задніх пасажирів” є відкидний підлокітник з підстаканниками і окремі дефлектори системи кондиціонування.
Що стосується багажника, то його обсяг становить 434 л, а також є можливість скласти сидіння і отримати додатковий простір для перевезення довгих предметів.
Місто
Дизельний двигун об’ємом 1,5 л має потужність 110 л.с. і працює в парі з 6-ступеневим “роботом” з подвійним зчепленням EDC.
Двигун бадьорий та жваво реагує на роботу з педаллю газу. Робот перемикає передачі плавно, хоч ривки іноді і проскакують на малих обертах.
Звук двигуна та вібрації надмірно не проникають в салон, що позитивно відбивається на комфорті.
Що стосується підвіски, то вона пройшла випробування нашими дорогами і виявилася досить міцною, але місцями жорсткою.
Габаритні розміри:
- Довжина 4 359 мм
- Ширина 1814 мм
- Висота 1447 мм
- Колісна база 2669 мм
- Кліренс 145 мм
Що стосується труднощів в місті, то основна неприємність для Renault Megane – бордюри та високі виступи. Судячи зі стану переднього бампера, хетчбеку не раз доводилося чіплятися “губою” в кам’яних джунглях, недивлячись на датчики системи парктроників по контуру автомобіля.
У пору тут видалась камера заднього виду, яка у хетчбека з обмеженою оглядовістю позаду – мастхев.
Що стосується динаміки і стилю водіння, то в Renault Megane є система Multi-Sense, яка дозволяє вибрати під себе відповідний режим.
Всього є п’ять варіантів: Eco, Neutral, Comfort, Perso і Sport.
Eco, Comfort і Neutral – для спокійного водіння в місті, кардинальної різниці між ними не відчувається.
Sport – для динамічного водіння, в цьому режимі з’являється навіть своєрідне спортивне гарчання. 🙂
Perso – дозволяє налаштувати автомобіль індивідуально під себе, змінюючи конфігурації по кожному доступному пункту.
У місті мені цілком вистачало динаміки Comfort.
У Renault Megane є функція ECO Start–Stop, яка глушить двигун при тривалих зупинках на світлофорах і в пробках. Функція корисна і дозволяє заощадити паливо.
І найголовніше – витрата палива. За час тест-драйву я намотав по місту і трасі близько 1500 км і середні витрати палива склали 5,3 л на 100 км. Як на мене, то це відмінний результат для міського хетчбека.
Траса
З огляду на пробіг авто, я можу сміливо сказати, що за 35 тис. км він залишився збитим і відмінно тримає дорогу. На швидкостях відчуваються деякі недоліки шумоізоляції, але вони не настільки критичні.
Форма сидіння водія і масаж дозволяють їхати на дальні дистанції і при цьому не відчувати особливої втоми.
Для себе особисто я обирав режим Sport на трасі, з ним двигун і коробка стають більш жвавими і дозволяють впевненіше почувати себе під час обгонів.
Однозначно Renault Megane – не спорткар, але безпечні обгони і перестроювання він виконує гідно і не змушує зайвий раз нервувати.
Витрати на трасі трохи нижчі – близько 5 л на 100 км. Також хороший показник, який в даний час у цьому сегменті авто важливий.
Підсумок
Європейський хетчбек виявився своїм на наших дорогах, а його пробіг демонструє, що він гідно справляється з “автобанами” України. Приємно здивував набір опцій, якими можна оснастити Renault Megane. Зовнішній вигляд та якість матеріалів також порадували.
Після чималого пробігу є моменти, які зносилися – елементи шкіри на водійському кріслі, трохи затерлося кермо ну і кліренс дається взнаки подряпинами на бампері.
Витрати палива – на тверду п’ятірку. Ціна у хетчбека демократична, але залежить від комплектації.
Вирішувати Вам 🙂
Олесь Куниця.