Компактний кросовер Renault Captur був представлений на Автосалоні у Женеві в 2013 році.
До України він дістався тільки на початку 2016 року, де вже встиг перемогти в номінації Малий кросовер у конкурсі Автомобіль року в Україні 2017, генеральним TV-партнером якого є телеканал ICTV.
У березні цього року в Женеві офіційно дебютував оновлений Renault Captur. В Україні поки продається модель зразка 2013 року, яка і потрапила на тест-драйв до Фактів ICTV.
Для українського ринку доступні версії з бензиновим двигуном об’ємом 1,2 л (115 л. с.) і дизельним двигуном 1,5 л (90 л. с.). Обидва двигуни комплектуються роботизованою 6-ти ступінчастою коробкою передач EDC і виключно переднім приводом.
Ціни на Renault Captur стартують з позначки близько $18 тис. за базову версію з бензиновим двигуном.
Топова версія Renault Captur з бензиновим мотором обійдеться в суму близько $19 тис.
Аналогічні комплектації з дизельним мотором будуть коштувати приблизно на $1 тис. дорожче.
На тест-драйв нам дісталася лімітована версія Renault Captur в комплектації Dynamo Limited з дизелем 1,5 л (90 л. с. / 220 Нм) і роботом EDC.
Вартість тестового автомобіля становить близько $20 тис.
Дизайн
Фішкою Renault Captur є можливість двоколірного виконання кузова. Дах і кузов гармонійно забарвлюються в різноманітні яскраві кольори, як правило контрастні (чорний кузов/помаранчевий дах, помаранчевий кузов/білий дах, синій кузов/білий дах тощо).
Крім цього, є можливість пофарбувати окремі деталі кузова, також в контрастні кольори.
Читайте: Тест-драйв Renault Duster: універсальний солдат
Наш тестовий автомобіль був випущений в лімітованої версії присвяченій футбольного клубу Динамо Київ. Renault Captur в такій комплектації крім біло-блакитного компонування прикрашає величезний логотип киян на даху.
Renault Captur виглядає сучасно і орієнтований на більш молоду публіку, яка йде в ногу з часом і любить все концептуальне і яскраве.
Renault Captur не назвеш жіночим або чоловічим, він унісекс, швидше за все, але більшість бачать у ньому жіноче авто.
Салон
Потрапити всередину салону можна завдяки системі безключового доступу “вільні руки”, яка дозволяє за допомогою кнопок на передніх дверях і кришці багажника відмикати автомобіль.
Крім цього, система розпізнає, коли ви віддаляєтеся від автомобіля або наближаєтеся до нього з карткою-ключем і автоматично закриває/відкриває машину. Досить зручна штука, але треба дотримуватися певного алгоритму дій, який без звички вловлюєш не відразу.
Єдина умова для відкриття/закриття замків – ключ-карта від Renault Captur повинна бути з собою.
У салоні для цієї карти відведена спеціальна ніша, але там зберігати ключ зовсім необов’язково, достатньо того, що він буде у салоні авто.
Заводиться Renault Captur кнопкою, що по праву руку від водія, знизу центральної консолі.
Зовнішнє забарвлення кузова збігається з підбором кольорів всередині Renault Captur. У нашому випадку – біло-блакитна гама. Окантовка салону в тон кузова і глянцевий сірий пластик роблять інтер’єр стильним і «привабливим».
До якості матеріалів і збірки питань немає, салон виглядає аж ніяк не бюджетних. Глянець не маркий, але це, швидше за все, завдяки вдалому підбору кольорів, на якому відбитки пальців і пил не так помітні, як на чорному глянці.
Інтер’єр Renault Captur не менш концептуальний, ніж екстер’єр. Тут також є свої фішки, які в інших автомобілях зустрічаються досить рідко. Наприклад, оббивка сидінь повністю знімається за допомогою блискавок і липучок на внутрішній стороні, що дозволяє її прати, а по мірі необхідності і зовсім замінити на нові оригінальні чохли. Це досить практично адже з роками текстильні салони втрачають свій привабливий вигляд, а така можливість дозволяє з часом зробити собі приємний подарунок і, так би мовити, “переклеїти шпалери” 🙂
Ще одним цікавим місцем у Renault Captur є його висувний бардачок об’ємом цілих 11 л, який нагадує полицю в шафі-купе. Крім “бардачка” також є додатковий відсік для зберігання речей на торпедо, який ідеально підійде під футляр з сонцезахисними окулярами.
Є також відсіки для дрібниць і кишені в дверних картах. Загалом, з ергономікою у Renault Captur проблем немає. Єдине, чого іноді не вистачало – підлокітника.
Кермо регулюється по висоті і вильоту. На ньому знаходиться управління круїз-контролем, а під кермом окремий модуль для управління медіа та телефоном. Підрульовий модуль – особливість бренду Renault, для мене не дуже зручне рішення, скільки не тестую, все ніяк не звикну.
Компонування панелі приладів на перший погляд незвичне, хоча там все досить логічно і просто. Зліва тахометр, посередині дані бортового комп’ютера і цифровий спідометр, а праворуч показники палива в баку. З читабельністю проблем не виникало, але деякий час для адаптації після класичної “прибирання” знадобився.
Центральна консоль теж читабельна, можна навіть сказати проста. Всі елементи управління інтуїтивні та розташовані зручно. Сам салон не перевантажений кнопками і важелями управління, що, як на мене, комфортно і дозволяє, не відволікаючись від дороги управляти потрібними елементами.
Вгорі знаходиться екран мультимедійної сенсорної системи MediaNAV2 з діагоналлю 7 дюймів. На цей екран виводяться дані медіа, навігації і камери заднього виду. Екран досить зручний, не підгальмовує і жодних нарікань за час експлуатації не виникало. Єдиний момент – яскравість екрана, яку іноді доводиться примусово переводити в один з режимів “день/ніч” через відблискування або надлишкову яскравость.
В аудіосистему входить 4 динаміка, які нічого надприродного не демонструють, але грішити на них немає за що 🙂
Читайте: Тест-драйв Peugeot 208: перевірено містом
Є виходи USB, AUX, а також можливість підключати телефон по Bluetooth, з чим система справляється без проблем. Також є CD-плеєр, який експлуатують все рідше і рідше…
Система клімат-контролю часу для вивчення не вимагає, адже все дуже просто, кнопок мінімум, всі вони зі знайомими в побуті позначеннями.
Окремої уваги заслуговує задній ряд сидінь, який також має свої родзинки і фішки.
Першою фішкою є дизайнерські кишені на спинках сидінь, які виконані в стилі струн. З об’ємними речами доводиться скрутно, але ось папки з документами там триматимуться відмінно, та й пасажирам не нудно 🙂
Другим значним плюсом, а за сумісництвом і родзинкою Renault Captur, є можливість регулювання задніх сидінь за вильотом на 16 см, що дозволяє збільшувати простір для ніг зсунувши сидіння назад, а при необхідності збільшувати багажне відділення зсунувши сидіння вперед. Робити це можна як з салону, так і за допомогою ручки в багажнику.
Місця ззаду цілком достатньо для двох, але втрьох буде трохи тіснувато, особливо під час подорожей на дальні відстані.
Простору над головою вистачає, для ніг також більш ніж, а от посадка трохи ускладнена, адже сам задній ряд трохи зміщений за стійку.
Об’єм багажника становить 377 л, а зсунувши задній ряд вперед в крайнє положення можна збільшити обсяг до 455 л. Крім цього, спинки заднього ряду можна повністю скласти і отримати об’єм корисного простору 1235 л. Правда, рівна підлога при складених сидіннях вийде тільки в тих випадках, коли фальшпідлогу багажника встановлено у найвищій позиції.
За допомогою цієї фальшпідлоги можна організувати додаткову нішу для поділу багажу. У найнижчому відсіку багажника Renault Captur розміщена “докатка”, яка не буде зайвою враховуючи стан наших доріг.
Також є і розділова полиця, яка захищає салон від речей з багажного відділення.
Місто
Renault Captur досить добре вписується в міські реалії завдяки цілій низці своїх переваг.
Першою з них є дизельний двигун 1,5 л (90 л. с. / 220 Нм), який крім відмінної динаміки демонструє середні витрати палива 5,4 л на 100 км шляху. У Renault Captur є і режим ECO, який дозволяє ще трохи заощадити палива і подбає про навколишнє середовище, зменшивши шкідливі викиди. До двигуна варто додати і “робот” EDC, який працює без смикань, поштовхів та інших недоліків властивих такого роду КПП.
Читайте: Тест-драйв Nissan Sentra: перевірка українськими дорогами
Ця “парочка” радує злагодженою роботою і від водіння отримуєш лише задоволення. Двигун дуже жваво веде себе в місті і без зволікань реагує на роботу з педаллю газу.
Не мало важливою перевагою для міста є і його кліренс, який складає не багато, не мало – 170 мм.
Цього достатньо для міста, а на бездоріжжі Renault Captur і не претендує. Його максимум – заміський пікнік. Взимку також його вистачить, щоб не зариватися бампером в сніг. Не проблемою для нього є і пересічна ґрунтова дорога з вибоїнами. Але бездоріжжя – точно не його.
Підвіска відмінно справляється з нашими ямами, Renault Captur добре тримає дорогу і керованості претензій немає, хіба що, хотілося б трохи гостріше кермо, адже іноді воно все-таки злегка “порожнє”.
Траса
Виїхавши на трасу на Renault Captur “парочка” турбодизельний двигун і коробка передач не перестають радувати. З Renault Captur можна впевнено почувати себе на обгонах, є необхідний запас потужності.
У заміському режимі 90-110 км/год, при повному завантаженні багажника і чотирма людьми на борту, Renault Captur споживав близько 5 літрів дизеля. Як тільки швидкість підстрибує вище 110 км/год, то витрати палива збільшується і становлять близько 6 літрів. Звичайно, все залежить від завантаження а/м, швидкості, стилю їзди та інших зовнішніх факторів. Показники досить хороші, якщо врахувати, що це ще і кросовер.
Підвіска гідно відпрацьовує вади дороги, також добре у Renault Captur і з вхождениями в повороти – автомобіль не кренить.
Підсумки
Renault Captur можна порівняти з популярними нині смарт-квартирами, де на умовних 20 м2 намагаються вмістити функціонал стандартної однокімнатної квартири 🙂
В цю французьку “смарт-квартиру на колесах” помістився динамічний і економічний турбодизель, а також жвавий “робот”.
Туди ж помістився відмінний функціонал салону і багажника, завдяки яким можна використовувати автомобіль виходячи з поточних потреб.
Ну і вишеньки на торті – дизайнерські фішки Renault Captur: знімні чохли на сидіннях, двоколірна компонування кузова, бардачок 11 л і кишень у вигляді струн.
Якщо говорити про те, що туди не помістилося – це повнопривідна версія та позашляхові якості, хоча доробок у вигляді кліренсу і окантовки з незабарвленого пластику є.
Нагадаємо, нещодавно Факти ICTV провели тест-драйви Nissan Qashqai та Renault Kadjar
Олесь Куниця.