Оновлений універсал Peugeot 308 SW дебютував в минулому році і вже восени з’явився в автосалонах України.
На нашому ринку передньопривідний універсал доступний з бензиновим двигуном 1,6 л ТНР 150 (150 к.с ./240 Нм), а також з двома дизельними моторами 1,6 л НDi 92 (92 к.с./230 Нм) і 1, 6 л BlueHDI 120 (120 к.с./300 Нм).
З КПП доступні 5-ступенева “механіка” і 6-ступеневий “автомат”.
На вибір є чотири комплектації: Access, Active, Allure і топова GT-Line.
Найбільш проста комплектація Access з двигуном 1,6 л НDi 92 (92 к.с./230 Нм) і 5-МКПП обійдеться в Україні приблизно в $ 20 тис.
Топова комплектація GT Line з двигуном 1,6 л BlueHDI (120 к.с./300 Нм) і 6-АКПП обійдеться в $ 27 тис.
На тест-драйв до Фактів ICTV потрапив універсал Peugeot 308 SW в версії з дизельним двигуном 1,6 л (BlueHDI 120), 6-ступеневою АКПП і в комплектації GT Line з додатковими опціями загальною вартістю приблизно $ 30 тис.
Дизайн
Зовнішній вигляд Peugeot 308 SW у мене асоціюється зі стриманим, солідним і заможним сім’янином. Цей дизайн не змусить натовп людей обертатися і кричати “Вау!”. Він залишається непомітним в потоці машин, але виглядає збалансовано і стильно.
Підігрівають інтерес до Peugeot 308 SW шильдики і ледь помітний обвіс комплектації GT Line, які натякають на спортивні нотки “французького сім’янина”. 🙂
Увігнута в середину решітка радіатора у Peugeot 308 SW виконана в тому ж стилі, що і у Peugeot 3008, який нещодавно побував у нас на тест-драйві. Вона вже стала сімейною рисою французького “прайду” і таке оформленні поступово впроваджується у всю лінійку моделей Peugeot.
У топових версія Peugeot 308 SW оснащений повністю світлодіодним оптикою, що відмінно виглядає на тлі загального дизайну.
Салон
Доступ в салон безключевий – Keyless Access. Досить корисна опція, яка дозволяє не морочитися з відкриттям дверей за допомогою ключа, а відкривати/закривати авто підносячи руку до сенсорів на дверних ручках. Зручно, практично і для всього цього потрібен всього лише ключик в кишені або сумці. 🙂
Салон Peugeot 308 SW в версії GT Line оформлений досить яскраво і агресивно. Сидіння виконані зі шкіри Nappa Mistral з прострочкою червоною ниткою. На кермі, карті дверей, торпедо і підлокітнику також присутня шкіра і червона строчка.
Для Peugeot традиційною є концепція організації простору навколо водія – i-Cockpit. Вона включає в себе розташування панелі приладів вище верхньої лінії керма, саме кермо зі скошеним низом і центральну консоль з орієнтацією на водія.
До керма і розташування панелі приладів потрібно звикати, не всі відразу позитивно сприймають таку концепцію, але з часом погоджуються – зручно.
Сама панель приладів читабельна і зрозуміла. Спідометр і тахометр виведені в окремі колодязі, між якими розташований дисплей з бортовими даними.
При перемиканні в режим SPORT панель приладів наливається агресивним червоним кольором і підстьобує натиснути на педаль газу. 🙂
Є ще ручний режим КПП, в якому передачі перемикаються за допомогою підрульових важелів.
Сидіння водія зручної форми з хорошою, яскраво вираженою бічною підтримкою. Водійське крісло додатково оснащено масажем і пам’яттю на двох водіїв. Масаж доступний і передньому пасажиру, але регулювання крісла у нього при цьому механічні.:)
На центральній консолі панує мінімалізм. Практично все управління системами автомобіля винесено на сенсорний дисплей (9,7 “). Лише регулювання гучності і деякі кнопки “нудьгують” на центральній консолі. 🙂
Мультимедіа і телефон додатково управляються кнопками на кермі.
По ергономіці є питання тільки до сенсорного управління дисплеєм, яке здійснювати на ходу проблематично, враховуючи стан наших доріг.
Сам дисплей працює швидко, між меню перемикається без зволікань.
Навігація працює коректно, по Києву проблем з адресами не виникало. Є можливість виводити підказки на дисплей бортового комп’ютера, що зручно і дозволяє не відволікатися від дороги, так як дисплей знаходиться на рівні очей.
З обох боків екрану окремо виведені основні розділи підміню: настройки автомобіля, основне меню, навігація, телефон, мультимедіа та клімат.
Peugeot 308 SW підтримує Apple CarPlay, MirrorLink і Android Auto. Це дозволяє підключати свій смартфон до системи і дублювати на екран все, що необхідно. Є можливість підключити телефон через Bluetooth або ж через USB.
Внизу центральної консолі є ніша під телефон, а під рукою у водія розташований підлокітник, який регулюється по висоті і по вильоту. Це зручно і дозволяє підігнати автомобіль під кожного водія.
Також, під рукою у водія є ще одна ніша, в якій шторкою прикритий підстаканник.
Біля цієї ніші розташована кнопка пуску двигуна, управління електронним “ручником” та кнопка активації режиму SPORT.
На другому ряду сидінь очікувано просторо, вистачає місця для ніг і голови. Ніяких питань в плані простору у мене не виникало, навіть за водійським сидінням, налаштованим під мій чималий зріст 1,87 м. Ззаду є підлокітник з підстаканниками, за яким люк в багажний відсік. Люк – штука зручна, якщо є потреба перевозити лижі та інші довгоміри.
Панорамний дах створює ефект легкості салону і немає відчуття, що на тебе щось тисне.
Багажник великий, як і личить універсалу – 563 л. З повністю складеним заднім рядом сидінь об’єм становить 1 613 л.
Крім цього, другий ряд складається, як вам зручно в співвідношенні 60/40.
У багажнику є ніші, а також фальшпідлога, під якою захована докатка та інструмент.
Місто
Peugeot 308 SW з двигуном 1,6 л BlueHDI (120 к.с./300 Нм) і 6-АКПП демонструє два абсолютно різні характери у двох режимах.
Peugeot 308 SW в звичайному режимі – розмірений, прагматичний сім’янин, що неспішно доставляє вас з точки А в точку Б. Щоденний режим дім-робота-магазин йому до душі. У багажник влізуть пакети будь-яких розмірів, коляски, велосипеди та інше.
Потужності вистачає, КПП м’яко включає передачі без ривків. Розгін 9,9 с до сотні говорить сам за себе. Так, це не спорткар, але і особливого дискомфорту у мене не виникало.
Peugeot 308 SW в режимі SPORT – холостяк, якому так і норовить поганяти і позмагатися з сусідніми авто на світлофорі. Червона приладова панель, високі оберти, “важке” кермо і більш спортивний звук двигуна додають гострих відчуттів. Весь цей холостяцький набір французи назвали Driver Sport Pack.
Але все ж, сімейного в цьому універсалі набагато більше, ніж юнацького духу. 🙂
Сподобалося кермо, яке ніби приростає до рук, завдяки своїй вдалій формі і розташуванню.
Підвіска пружна, до наших доріг ставитися з розумінням, але з обережністю. Не дуже француз любить лежачих поліцейських і глибокі ями, перед якими доводиться скидати швидкість до самого мінімуму, щоб пом’якшити їх проходження.
Спереду в Peugeot 308 SW встановлена підвіска Макферсон, а позаду напівзалежна П-подібна балка кручення.
Розміри у Peugeot 308 SW чималі, що притаманне універсалам.
У місті з габаритами допомагає справлятися камера заднього виду Visio Pack 1 з кутом 180 градусів, яка, як і датчики системи парктронік допомагають з паркуванням. Камера пропонує кілька варіантів картинки під різні умови.
Кліренс 152 мм змушує бути обережним біля бордюр і на засніжених парковках.
Габаритні розміри:
- Довжина 4 4 85 мм
- Ширина 2 043 мм
- Висота 1 472 мм
- Колісна база 2 730 мм
- Кліренс 152 мм
Також є і асистенти, які допомагають водієві Peugeot 308 SW більш впевнено почувати себе за кермом. Серед “помічників” є асистент контролю смуги руху (Lane Keeping Assist) і система контролю “мертвих зон”.
Витрати палива в місті у мене склали 7,5 л на 100 км.
Траса
Peugeot 308 SW “капітан далекого плавання” та з ним легко можна вирушати в подорожі прихопивши з собою всі необхідні речі. Він готовий до габаритного багажу, вимогливих пасажирів та сімейних поїздок на море.
Заміський ритм французу до душі, на обгонах він відчуває себе впевнено.
За рахунок довгої бази Peugeot 308 SW добре тримає дорогу, але на швидкості дає про себе знати панорамний дах, який позначився на шумоізоляції.
Комфортна посадка, масаж і регулювання поперекового підпору дозволяють комфортно почувати себе водієві і передньому пасажиру.
Здивувало, що в Peugeot 308 SW спереду один підстаканник і той захований в нішу.
Зручним виявивилося автоматичне дальнє світло, котре в режимі Auto, самостійно перемикає дальнє/ближнє світло. Згодом до нього звикаєш, але рука за звичкою смикається до важеля перемикання при появі зустрічної машини на горизонті. 🙂
Витрати палива за містом у мене склали 5,0 л на 100 км.
Підсумок
Peugeot 308 SW в версії GT Line – сімейний універсал з перчинкою. Стильний і стриманий зовнішній дизайн доповнює досить агресивно оформлений інтер’єр. По якості збірки і матеріалам в цілому питань немає, окрім дверних карт, які на “пральній дошці” і на нерівностях видавали зайві звуки.
Кнопок мінімум, система дружить з сучасними смартфонами, все виглядає дуже сучасно і технологічно. Єдине – управління всіма системами винесено на сенсорний екран, з яким на ходу досить непросто працювати.
Салон просторий, як і багажник. У місті з габаритами допомагає камера і парктроніки. На дорозі підстраховують асистенти.
Двигун і коробка працюють злагоджено, а хочеш більше драйву, тоді включай режим SPORT.
Середні витрати палива у мене склали 6,5 л на 100 км.
В цілому, французький сім’янин залишив про себе добрі враження.
Стартова ціна універсала, як на мене, прийнятна – $ 20 тис.
Максимальна версія GT Line з усіма додатковими опціями вартує цілих $ 30 тис., а за ці гроші вже можна придивитися і до кросовера Peugeot 3008.
Дорого? Дешево? Вирішувати, як завжди, Вам. 🙂
Олесь Куниця.