Nissan Qashqai першої генерації, продажі якого стартували приблизно ще у 2007 році, став одним з бестселерів у світі компактних кросоверів. 7 років по тому стартували продажі другого покоління Nissan Qashqai, яке з не меншим успіхом продається і по сьогоднішній день.
Факти ICTV вирішили розгадати секрет популярності останньої версії Nissan Qashqai та перевірити, наскільки вона адаптована до українських умов.
На тест-драйв нам дістався Nissan Qashqai в комплектації LE+ з бензиновим двигуном об’ємом 2.0 л потужністю 144 к.с. /200 Нм, який функціонує в парі з варіатором Xtronic CVT та повним приводом.
Читайте: Тест-драйв Renault Duster: універсальний солдат
Дизайн
Дизайн Nissan Qashqai добре характеризують два слова – збалансованість та універсальність. Нічого екстраординарного в зовнішньому вигляді цього японця немає, і водночас автомобіль однаково підійде, як для чоловіків, так і для жінок.
Якщо порівняти побратимів з модельного ряду Nissan – Qashqai, Juke і X-Trail, то найменше суперечок і розбіжностей у думках виникне саме навколо зовнішнього вигляду Nissan Qashqai 🙂
Салон
Потрапити у салон можна завдяки системі безключового доступу, яка дозволяє, не дістаючи ключ з кишені відкривати автомобіль за допомогою кнопок на ручках передніх дверей та багажнику, а також заводити автомобіль кнопкою “Start/Stop”.
Матеріали салону досить якісні, хоча є запитання щодо практичності лакованого пластику. На вигляд він доволі ніжний і можна припустити, що після кількох років експлуатації блискучий глянець втратить свою привабливість під впливом жіночого манікюру та багатьох інших факторів 🙂
Панель приладів та центральна консоль читаються легко, а до елементів керування звикаєш достатньо швидко.
Практично вся інформація виводиться на кольоровий сенсорний дисплей мультимедійної системи Nissan Connect діагоналлю 7 дюймів.
Система легко знаходить спільну мову зі смартфонами і обладнана портами USB та AUX, що дозволяє без проблем заряджати телефон, підключати флешки і всілякого роду носії з музикою.
За рахунок панорамного даху салон виглядає досить просторим. Проїхавши вп’ятьох на авто близько тисячі кілометрів, можна сміливо говорити, що він таким і є, а панорамний дах лише доповнює цю перевагу. Безперечно, удвох на задньому дивані набагато затишніше.
Багажник у Nissan Qashqai помірних розмірів – 430 л. Для щоденних побутових потреб цього, безумовно, достатньо. Для подорожей на середні дистанції його також вистачить, проте все залежить від розмірів багажу і запитів екіпажу. З досвіду можемо сказати, що для 5-х осіб з середнім багажем місця достатньо. Є можливість скласти задній ряд сидінь в пропорції 60:40 та отримати додаткове корисне місце для перевезення габаритного багажу.
Читайте: Тест-драйв Peugeot 208: перевірено містом
Місто
Комплектація LE+ досить багата на всілякого роду технологічні родзинки, які іноді дуже полегшують водіння в умовах міста та поза ним.
До прикладу, комплекс систем Safety Shield включає в себе систему контролю смуги руху, яка попереджає про ненавмисний перетин розмітки смуги руху звуковим і візуальним сигналом. Якщо ж ви увімкнули поворотник та перетинаєте смугу, то система сприймає це, як усвідомлений маневр та не реагує.
Також в комплекс Safety Shield входить система моніторингу “сліпих зон”, яка сигналізує про наявність об’єкта у невидимій для водія зоні світловим сигналом поблизу бокових дзеркал заднього виду. Якщо ж водій проігнорував цей сигнал, увімкнув поворотник і продовжує виконувати маневр, то система активовує звукове попередження. Таким чином водієві безпечніше маневрувати в потоці транспорту і вчасно реагувати на дорожню обстановку.
Приємним бонусом стала і система кругового огляду з інтелектуальною системою паркування. Система інтелектуального паркування дозволяє виконати паралельне або перпендикулярне паркування взявши на себе рульове керування автомобілем. Все, що потрібно від водія – вибрати місце для паркування, перемикати передачі та керувати педалями. Камери кругового огляду дозволяють контролювати ситуацію за бортом і навіть без інтелектуальної системи сприяють безпечному паркуванню у найвужчих місцях.
Бензиновий двигун потужністю 144 к. с. дещо “задумується” при різких стартах, проте він відмінно поєднується зі стриманою манерою водіння. Авто не любить різких маневрів і Nissan Qashqai не назвеш надзвуковим літаком, але йому немає чого соромитися. Двигуна та варіатора вистачає для безпечного та своєчасного маневрування в місті та поза його межами, але ганяти на світлофорах – це не стихія Nissan Qashqai.
Окремо хотілося би відзначити шумоізоляцію салону, комфортну підвіску та хорошу керованість авто. Nissan Qashqai відмінно тримає дорогу та спокійно реагує на наші ями. Шумоізоляція підкреслює загальний комфорт і позбавляє від непотрібних в салоні зовнішніх звуків.
Безсумнівна перевага кросоверів – їхній кліренс, який у Nissan Qashqai становить 200 мм, що дозволяє безпечно паркуватися біля бордюрів та без проблем долати їх за необхідності.
Повний привід
Повний привід та кліренс дозволять власникам Nissan Qashqai комфортно почувати себе також і на пересіченій місцевості, лісових стежках та в інших місцях, куди на седані зазвичай їхати вже не дуже хочеться. Звичайно, місити болото — це не стихія Nissan Qashqai, але і про наявність повного приводу забувати не варто.
Повний привід взимку – в першу чергу безпека і впевненість у русі.
Із зимовим завданням мінімум Nissan Qashqai впорався практично в перший день тесту. Кучугури, колії та інші принади зими він долав без особливих зволікань. Величезним плюсом виявився обігрів вітрового скла, який за лічені хвилини розморожує лід і позбавляє від ранкових процедур біля автомобіля зі скребком.
Система повного приводу Nissan Qashqai All Mode 4х4і працює в трьох режимах – передньопривідний режим (2WD), режим автоматичного розподілу крутного моменту між осями (AUTO) та повнопривідний режим з блокування міжосьової муфти (LOCK).
Всі три режими перемикаються за допомогою селектора, який знаходиться трохи нижче водійського підлокітника.
Під час руху сухою дорогою з однорідним покриттям ви без проблем можете рухатися за допомогою одного лише переднього приводу в режимі 2WD, що дозволяє трохи заощадити на паливі.
Включивши режим AUTO при погіршенні погодних умов, ви зможете безпечно почувати себе з повним приводом, який увімкнеться за необхідності.
Якщо ж вам потрібні ще більш позашляхові якості, то ви можете заблокувати міжосьову муфту увімкнувши режим 4WD, який додасть впевненості в русі за межами асфальтованих доріг.
В умовах зимового міста і траси, з помірною кількістю опадів, цілком достатньо режиму AUTO. При такому розкладі середні витрати палива за весь період тест-драйву (більше 1 тис. км) у нас склали 9 літрів на 100 км шляху.
Траса
Отже, 5 людей, повне завантаження багажника і близько 1 тис. км доріг. Навіть уп’ятьох у салоні помірно комфортно. Двигуна виявилося достатньо для безпечних обгонів і маневрів, не дивлячись на забитий багажник і повну посадку в салоні. За середньої швидкості 100-110 км/год витрати палива на трасі становили 8,5-8,7 л.
Спокійний, розмірений режим – це стихія Nissan Qashqai. В далекій дорозі, до речі, проявився круїз-контроль та система автоматичного управління дальнім світлом, які позбавляють водія від зайвих рухів.
Nissan Qashqai відмінно тримає дорогу, а не заснути допомагає система з контролю рівня втоми, яка нагадує про необхідність зробити перерву в далеких поїздках.
Читайте: Тест-драйв Nissan Sentra: перевірка українськими дорогами
Підсумки
На трасі, як і в місті, Nissan Qashqai відчуває себе в своїй тарілці та, безумовно, підтверджує всесвітнє визнання моделі.
Якщо вам потрібен повнопривідний, але не надто “прожерлевий” кросовер, то Nissan Qashqai ідеально підійде для вас. Спокійний, але впевнений темп руху Nissan Qashqai розбавляють технологічні нововведення і родзинки, а в комфорті ви можете не сумніватися. Якщо ж ви не відчуваєте особливої необхідності в повному приводі, то вам більше підійде Nissan Qashqai у версії із переднім приводом.
Ціни на базову версію Nissan Qashqai стартують від $17 тис.
Олесь Куниця.