На тест-драйв Фактів ICTV потрапив родстер Mazda MХ-5 RF у кузові типу тарга із жорстким, складним дахом посередині та його стаціонарною частиною позаду.
У 2018 році в мене була нагода ознайомитися з Mazda MХ-5 зі складним, м’яким дахом 2,0 л бензиновим двигуном та МКПП. Сьогодні ж у нас Mazda MХ-5 RF з 2,0 л бензиновим двигуном, АКПП та оновленнями від 2019 року для обох версій.
Нумо дізнаватися, чим відрізняється версія RF від версії з м’яким дахом, що змінилося у 2019 році та яка доля чекає на модель у майбутньому.
Дизайн Mazda MX-5 RF
Mazda MX-5 – магніт уваги, який притягує погляди людей, які проїжджають повз , де б ви не паркувалися, і де б ви не проїжджали. Якщо ви не любите бути в центрі уваги – Mazda MX-5 не для вас.
Mazda MX-5 була обладнана м’яким дахом, який можна скласти власноруч за орієнтовно 10 секунд. Mazda MХ-5 RF обладнаний жорстким, складним дахом посередині та його стаціонарною частиною позаду.
У версії RF дах складається за допомогою електроприводу за 13 секунд та на швидкостях до 10 км/год. Кнопку складання/розкладання необхідно тримати натиснутою від початку та до кінця процедури. Складний дах разом з іншими особливостями кузова типу тарга додали Mazda MX-5 близько 40 кг.
Це основна глобальна відмінність між моделями ззовні, а глобальних оновлень із 2019 у зовнішньому вигляді я не побачив та й не це тут головне.
Салон Mazda MX-5 RF
Якщо в Mazda MX-5 з м’яким дахом, зі своїм зростом 1,87 м, я цілком комфортно помістився і навіть залишився невеликий простір над головою, то в Mazda MX-5 RF вже не все так райдужно й доводиться пристосовуватись. Проте до плюсів RF можна віднести кращу шумоізоляцію, що логічно.
Хоча, кого це зупинить, якщо ти за кермом Mazda MX-5 RF? Так, тут тіснувато, обмежені діапазони регулювання сидінь, не надто комфортний процес посадки, мало ніш, немає багажника, та це все абсолютно нівелюється на фоні неймовірної харизми та поведінки Mazda MX-5.
З оновлень, які з’явилися у 2019 році – графічний 4,6-дюймовий дисплей у комбінації приладів, камера заднього виду та дещо оновлена мультимедійна система вже з Apple CarPlay та Android Auto.
Техніка Mazda MX-5 RF
Основні оновлення Mazda MX-5 у 2019 стосувалися технічної частини, а саме – двигуна. Це торкається обох версій кузовів Mazda MX-5.
Технічні оновлення призвели до збільшення потужності 2,0-літрового атмосферного двигуна на 15% та підвищення крутного моменту.
Тепер під капотом MX-5 розташовано двигун із потужністю 184 к.с. і крутним моментом 205 Нм.
Крім того, оновлений двигун відзначається кращими екологічними характеристиками та економічною ефективністю.
Тепер про динаміку та характер Mazda MX-5 у версії тарга.
Атмосферний двигун 2,0 л, 6-АКПП, задній привід, родстер, відмінна керованість – максимально простий та зрозумілий коктейль для драйву та емоцій.
Звучання двигуна Mazda MX-5 під час розгону та ще й зі складеним дахом – це справжній кайф.
Чимось Mazda MX-5 RF дещо нагадує компактний та маневренний карт, яким так і хочеться вирватися на перегоновий трек.
Словом, Mazda MX-5 RF – автомобіль-емоція. Тут дійсно варто один раз спробувати, ніж десять раз оповідати.
Перспективи Mazda MX-5 в Україні
На світовому авторинку вже дебютувала нова версія Mazda MX-5 2024, яка отримала нову передню та задню оптику, сучасну мультимедійну систему зі збільшеним 8,8-дюймовим тачскрином.
Після оновлення 1,5-літровий двигун став потужнішим і отримав 135 к. с., а ось 2,0-літровий – залишився без змін – 184 к. с.
Через тенденцію електрифікації та підвищення вимог щодо норм шкідливих викидів, ймовірніше всього, Mazda MX-5 наступного покоління вже буде електричною.
На момент тест-драйву в українських дилерів ще були мізерні залишки автомобілів на складі, а ось про перспективи Mazda MX-5 в Україні сказати нічого.
Підсумки
Mazda MX-5 RF – автомобіль-емоція, він точно не про практичність, раціональність та буденність.
Чи варта Mazda MX-5 вашої уваги? Я впевнено відповім – так.
Проте вирішувати, як завжди, вам.