Citroen C3 третього покоління дебютував на домашньому автосалоні в Парижі восени 2016 року.В Україні старт продажів цієї моделі почався навесні 2017 го.
Citroen C3 доступний з двома бензиновими двигунами, які в свою чергу комплектуються МКПП або АКПП.
Атмосферний бензиновий двигун об’ємом 1,2 л має потужність 82 к.с. і максимальним обертовим моментом 118 Нм (PureTech 82). Цей агрегат працює в парі виключно з 5-ступпеневою МКПП
Турбований бензиновий двигун об’ємом 1,2 л має потужність 110 к.с. і максимальним крутним моментом 205 Нм (PureTech 110 S&S). Цей мотор пропонується в парі виключно з 6-ступпеневою АКПП.
На вибір пропонується три комплектації – LIVE, FEEL, SHINE.
Citroen C3 в варіанті з бензиновим атмосферним двигуном PureTech 82 з МКПП в початковій комплектації LIVE обійдеться приблизно в $ 12,6 тис.
У варіанті з турбованим бензиновим двигуном PureTech 110 S&S з АКПП і в максимальній комплектації SHINE обійдеться приблизно в $ 18,5 тис.
Тест-драйв Факти ICTV провели з Citroen C3 з турбованим бензиновим двигуном об’ємом 1,2 л, 6-ступінчастою АКПП і в максимальній комплектації SHINE.
Дизайн
Citroen C3 має багато спільних дизайнерських рішень зі своїм колючим родичем Citroen С4 Сactus.
Citroen C3 привабливий, виглядає незвично і однозначно виділяється з сірого міського потоку. На вибір є 36 різних колірних рішень, а також можливість забарвлення кузова у два кольори.
Фішкою є накладки на дверях Airbump, які виконують ще й захисну функцію.Вони захищають кузов авто від класичних подряпин дверима, наприклад, на парковці супермаркету.Citroen C3 базовій комплектації пропонується без Airbump і без можливості компонування двох кольорів кузова.Відверто кажучи, з Airbump він мені подобається набагато більше, а двоколірний кузов – це вже на любителя.
Незвично виглядає передня оптика, яка в нашому випадку розділена на три рівні: денні ходові вогні LED, фари головного світла і протитуманні фари в самому низу.
Задні ліхтарі з 3D ефектом трохи виступають за контури кузова і нагадують очі якогось покемона з мультфільму. 🙂
Позитивний, стильний і неабиякий – це про дизайн Citroen C3.
Салон
Інтер’єр Citroen C3 яскравий, колірна гамма перетинається із зовнішнім виглядом.
Є незвичайні рішення – “чемоданні” дверні ручки і фактурний пластик на картах дверей, який перетинається з дизайном Airbumps.
Ручки виявилися дуже практичними і на дотик досить міцними.
За сучасність, стиль і практичність від мене особисто п’ятірка.
Сидіння водія зручне, бічної підтримки вистачає навіть для худорлявих.
Кермо регулюється по висоті і вильоту, але, як і сидіння, механічно.На кермі знаходяться кнопки управління телефоном і медіа.Зліва під кермом знаходиться блок управління круїз-контролем.
Саме кермо не перевантажене кнопками, хват зручний і в нашому випадку кермо виконане зі шкіри.
Панель приладів в досить зрозуміла, особливо вникати не потрібно, все на своїх місцях.
Управління більшістю функцій Citroen C3 здійснюється з сенсорного кольорового дисплея діагоналлю 7″. Сенсор працює коректно та не підтуплює.
Меню системи логічне, розділи винесені окремими сенсорними кнопками по обидва боки дисплея.Є українська мова, що приємно і зустрічається все частіше і частіше у автовиробників.
З сенсорним дисплеєм працювати зручно, але не завжди.Наприклад – клімат-контроль.Керувати ним на ходу трохи складно, оскільки інтуїтивно зменшити температуру, як зі звичними “крутилками”, складніше. Цей момент стосується не тільки Citroen C3, а й багатьох інших автомобілів з сенсорними дисплеями, куди перенесли всі функції.
Як варіант, деякі виробники залишають блок клімат-контролю кнопковим.
Наш тестовий автомобіль підтримував технології Apple CarPlay і Android Auto, що дуже зручно.
Ви підключаєте свій смартфон на відповідній операційній системі через USB кабель і користуєтеся сумісними програмами і функціями свого смартфона прямо з дисплея автомобіля.Телефонна книга, смс, музика і навіть карти.
У салоні встановлено 6 динаміків, звучання якісне, але нічого надприродного.
Під дисплеєм є невелика кнопкова панель, на якій все досить наочно промальовано.Є підігрів дзеркал і “розморозка” заднього скла.Взимку – дуже до речі.
Не завадила б для нашої зими і функція обігріву нижній частині вітрового скла, яка рятувала нас на тест-драйві Citroen C- Elysee.
Дзеркала також оснащені електрорегулюванням, а салонне дзеркало ще й автозатемненнням, що безумовно зручно в темну пору.Склопідйомники імпульсні ззаду і спереду.
Для холодів дуже до речі трирівневий підігрів сидіння водія і переднього пасажира.
Фішкою Citroen C3 є система ConnectedCam, яка дебютувала саме на цій моделі.
ConnectedCam – штатний відеореєстратор, розташований за дзеркалом заднього виду, який крім фото і відеофіксації синхронізується зі смартфоном через додаток і дозволяє відразу ж вивантажувати матеріал в інтернет.
Запис ведеться у форматі Full HD і з кутом огляду 120 градусів, камера має 16 гб внутрішньої пам’яті і GPS підключення.Функції дві – красиві фото пейзажів і допомога при ДТП.
Це зручно, підстраховує на всякий випадок і не приваблює зайву увагу “на районах”.
Є два підстаканники, які знаходяться перед селектором КПП, але їх я використав, як нішу під смарфона, так як поличка, передбачена під телефон, виявилася замалою.Можливо причиною є система безключового доступу (кнопка пуску двигуна), яка “з’їла” простір для більш місткою ніші.
У водія немає підлокітника, але особливого дискомфорту я без нього не відчув.Зате, в зоні досяжності рук виявилися підстаканники заднього ряду сидінь.У дверних картах спереду є зручні ніші, куди зручно класти воду або рукавички з шапкою в зимову пору.
Спереду місця вдосталь для водія і пасажира, питань по простору взагалі немає.
Позаду з цим не все так гладко, як спереду.Обмаль місця над головою – особливо для тих, чий зріст вище 1,85 м. З місцем для ніг все більш-менш добре, задні пасажири не скаржилися.
Як я вже писав є два підстаканники, а також ніші в картах дверей.Утрьох їхати можна: трохи тісно, але затишно 🙂
В цілому, салон виконаний якісно, матеріали чітко підігнані. Скрипи, стуки та інші вади не були виявлені. Це приємно здивувало, адже пробіг 23 тис. Якби були промахи в збірці – все би “вилізло”.
Що стосується якості матеріалів, то є грішки з дешевим пластиком вгорі торпедо, але все перекриває дуже вдалий дизайн інтер’єру.
Об’єм багажника становить 300 л, а спинка заднього ряду складається, як частково, так і повністю.
Це дозволяє сміливо возити сноуборд, лижі та інший зимовий інвентар, але доведеться пожертвувати одним / двома пасажирськими місцями.
Динаміка
Забираючи на тест-драйв Citroen C3, я особливо не розраховував на якісь особливі динамічні характеристики, але думка змінилася після першого ж дня.
Citroen C3 з турбованим бензиновим двигуном об’ємом 1,2 л мене відверто здивував, як і коробка передач. Ну не дарма цей двигун двічі визнавали двигуном року (International Engine of the Year).
Двигун дуже жвавий – як на старті, так і в русі демонструє відмінну динаміку.Практично без затримок прискорюється при натисканні на педаль газу, ніж дивує стоять на світлофорі сусідів.У крайній лівій смузі він впевнено тримається і запасу його потужності вистачає на всі міські маневри.Крім того, з ним комфортно вливатись у вільний ряд щільного міського потоку і прискорюватися для маневрів.
6-ступінчастий класичний автомат демонструє досить плавні перемикання, він без будь-яких зволікань вибирає і вмикає потрібну передачу.Є режим спорт, який додає драйву для любителів агресивної їзди, а також зимовий режим.
Трохи надокучає робота системи Start-Stop, яка глушить двигун під час зупинки, на світлофорі або в пробці.Це економить паливо, згоден, але часто заважає при виїзді з другорядної дороги на головну або при перестроюванні з ряду в ряд в пробці.
Габаритні розміри:
- Довжина 3 996 мм
- Ширина 2 007 мм (з урахуванням дзеркал)
- Висота 1 474 мм
- Колісна база 2 540 мм
- Кліренс 145 мм
Розміри у хетчбека міські, запам’ятовуються швидко.У нашій комплектації для полегшення паркування були встановлені задні датчики паркування і камера заднього виду.Спереду оглядовість хоч і гарна, але паркувальні датчики також не завадили б.
У Citroen C3 не малий дорожній просвіт – 145 мм.Його вистачає для для “форсування” бордюр та інших міських перешкод.
Кермо у Citroen C3 дозволяє легко маневрувати між ямами.Підвіска жорсткувата, вади дорожнього покриття “малюк” долає не без зусиль, але чогось критичного я не відчув.
Дорогу Citroen C3 тримає добре, чіпко впиваючись в асфальт розставленими по кутах кузова колесами.
Порадувала система допомоги при старті вгору.Вона запобігає відкату автомобіля на крутих підйомах, при рушанні утримуючи автомобіль на місці протягом 2-х секунд після того як водій прибирає ногу з педалі гальма.
Також є система стеження за рядності руху, яка запобігає засинанню за кермом і подає сигнал, якщо ви ненавмисно перетнули лінію розмітки без включення поворотника.
Що стосується витрати палива, то в місті у мене вийшло 7,6 л на 100 км.Динаміка того варта, повірте на слово, а мотор і характер Citroen C3 самі підбивають натиснути на педаль 🙂
Підсумок
Citroen C3 залишив після тест-драйву більше позитивних емоцій, ніж будь-яких розчарувань.Він привабливий, сучасний і технологічний.Дизайн не залишить вас байдужим і є з чого вибрати в плані колірних рішень.Є дрібні недоліки у вигляді дешевого пластику, але аж надто все добре зібрано, як мені здалося.
Динаміка радує: як мотор, так і коробка.Відчувається, що підвіска більш комфортно вела би себе на французьких рівних дорогах, а й в Україні вона готова до перешкод.
Вирішувати, як завжди, Вам.:)
Олесь Куниця.