Професія далекобійник – досвід українських водіїв

Професія далекобійник – досвід українських водіїв

Українські далекобійники подорожують переважно Європою та Азією. Ця професія є досить популярною, і багато українських заробітчан їдуть шукати кращої долі за кордон. Але, за європейськими мірками, професія далекобійника на низькому щаблі, через маленькі зарплати.

Ця професія дає можливість подорожувати за кордоном. Адже вони можуть об’їхати безліч країн. Щоб влаштуватись далекобійником в Європі або Канаді потрібен багаторічний досвід, на відміну від України.

Як влаштуватись?

 Загальні вимоги до професії далекобійника за кордоном: досвід роботи від одного року, вміння працювати з тахографом та електронною картою, розбиратися з навігаторами Tom-Tom, IGO, Sygic і іншими, володіння англійською або німецькою мовою на розмовному та письмовому рівні. Для того, щоб працювати за кордоном водієві потрібні такі документи: посвідчення водія,  курс на перевезення вантажів (за кодом 95), тести по психотехніці, медична довідка, свідоцтво про несудимість, дозвіл на роботу за кордоном.

Зараз дивляться

Віталій, Київ:

В Україні кожний роботодавець висуває різні вимоги. Головне –  стаж ( мінімум 2 роки) і досвід роботи за кордоном. Досить популярною є робота далекобійника в Польщі. Якщо вивчити німецьку, або англійську мову, можна влаштуватися на більш високооплачувану роботу в Англії або Німеччині, де рівень заробітку буде в кілька разів вищим.

Юрій, Суми:

Я працюю в Польщі. Для роботи вимагають права категорії С і Е. Якщо категорія відкрита до 2009 року, потрібно пройти навчальний курс 95 коду — тиждень. Тобто здати тести та екзамен, після цього зробити код і пройти медкомісію. Роботодавець оформлює ліцензію і можна працювати. В кожного повинна бути карта водія ( чіп-карта) для цифрового тахографа (тахограф фіксує швидкість, дистанцію, час за кермом і час відпочинку машини — Ред.)  для регулювання режиму праці і відпочинку.

Щоб влаштуватись на роботу в Польщу потрібно мати досвід роботи не менше двох років, водійське посвідчення категорії С, Е і D, володіння польською і англійською мовами та свідоцтво про дозвіл на перевезення небезпечних вантажів (гази, легкозаймисті та радіоактивні речовини, кислоти і так далі) Там працевлаштування обмежується віком : не більше 50 років (не менше 23).

Професія далекобійник – досвід українських водіїв Фото 1

Куди їдуть і що перевозять

Віталій, Київ:

Я працюю на українську фірму, робота пов’язана з негабаритними перевезеннями: небезпечний груз, комбайни, навіть танки. Мій робочий стаж вже 20 років. Переважно їжджу в Азію, але також був у Польщі, Словаччині, Чехії. За рік проїжджаю приблизно 100 тис. кілометрів. Вдома буваю рідко, 1-2 дні в місяць.

Юрій, Суми:

Перевожу європейські запчастини. Був в Іспанії, Франції, Бельгії, Італії, Польщі, Нідерландах. Працюю 7 років. За місяць в середньому можу проїхати 10 000 км. Коли працював в Азії, міг проїхати більше, в них немає контролю режиму праці та відпочинку.

В’ячеслав, Київська область:

Я працюю у Польщі, їжджу переважно в країни Азії, за рік проїжджаю 100 тис км. Займаюсь негабаритними перевезеннями з України.

Серед українців робота далекобійника також популярна в Канаді. Зарплата коливається від 18 до 25 канадських доларів на годину. За тиждень треба напрацювати від 35 до 40 годин. Можна влаштуватись на не повний робочий день, або лише вихідні. Робота далекобійника в Канаді неможлива без знання мови. Тест IELTS треба скласти на 4,5 балів. Також потрібно пройти канадську автошколу. Там іммігрант-далекобійник отримує багато пільг: медичні, виплати та бонуси в страхуванні, лікування зубів і протезування.

Професія далекобійник – досвід українських водіїв Фото 2

Оплата

В мережі можна знайти багато вакансій роботи далекобійником не лише в Україні, а й за кордоном. Наприклад, якщо в Україні середній заробіток далекобійника $700, то на сайтах пошуку роботу в Данії пропонують $2000, в Словаччині – $2000-3000, в Німеччині – $2000, в Грузії – $700-1000, в Голландії – $1800.

Віталій:

Зарплата залежить від кілометрів та багажу. В середньому — 2 грн за 1 кілометр, також додають премії за тоннаж. У компанії є штрафи. Були випадки коли далекобійники пиячили на зупинках, або продавали машину на запчастини. В такому разі — звільняють.

Юрій:

Оплата залежить від компанії. Наприклад, в Україні –  від фрахту 10%. В Європі оплата – або добова, або в залежності від кілометражу (50 євро за добу на харчування і плюс ставка). За три місяці роботи в Польщі я привіз додому 2000 євро. В Україні далекобійник в середньому отримує $700, в Європі — 1200 євро. Наприклад, французькі перевізники отримують 3000 євро, німецькі — 2000 євро. Всі хочуть платити менше, тому беруть українців на роботу.

В’ячеслав:

Зарплата залежить від суми фрахту — 10-12%. Більше всього я отримав за поїздку в Казахстан – $1300 за 1,5 місяці.

В Польщі пропонують близько 500 євро ставки, добові – від 50 до 60 євро (свята і вихідні не враховуються), виплата місячних премій, сума яких залежить від виконаної роботи. В Україні далекобійники не мають фіксованої ставки, оплата залежить від кількості подоланих кілометрів, або від перевезеного вантажу.

Режим праці та відпочинку

Юрій:

Моя робоча зміна — 13 годин. Я не маю права їхати більше, ніж 4,5 години — потрібно відпочити 45 хвилин. В тиждень я повинен відпочити мінімум три рази по 9 годин. Зі сном боротись неможливо — потрібно просто відпочити. Дехто щоб не спати – п’є каву, їсть насіння, або палить.

В’ячеслав:

Ми повинні їхати по режиму праці та відпочинку. Робочий день – 9 годин, відпочинок — 10-11. Проблема в тому, що в Україні немає паркувальних місць, а на заправці зупинитись переночувати неможливо. Можуть залізти в багаж, вкрасти бензин або акамулятори. Тому потрібно їхати з міста до міста.

Транспортна інспекція, Укртрансбезпека, виписує штрафи, щоб далекобійники їздили по тахографу. Наприклад, в Туреччині чи Польщі спочатку зробили стоянки, а потім ввели систему контролю. Укртрансбезпека за порушення дає штраф –  687 грн за один день. В Україні виписують штрафи на 28 днів — 17 000 грн. Це протизаконно. Система контролю намагається більше штрафувати іноземців –  вони не зможуть подати в суд і виїхати з країни не заплативши. В Європі штраф приблизно 700 євро, але в них все контролюється на законних основах.

Форс-мажори

Віталій:

Робота далекобійника — важка. Потрібно працювати і в спеку 40 градусів, і в мороз 40. Можна стояти тижнями на одному місці чекати поки почистять дорогу після снігопаду.

В’ячеслав:

Машини ламаються часто. Наприклад, в Грузії ми стояли 2 тижні – чекали запчастини. В такому випадку компанія виплачує неустойку. Інколи компанії-замовники не виплачують кошти. Наприклад, в Вірменії хотіли, щоб ми приїхали за 4 дні, ми затримались на 10. У підсумку –  багаж не оплатили.

Ірина Самосват

Якщо ви побачили помилку в тексті, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Cntrl + Entr.
Знайшли помилку в тексті?
Помилка