6 міфів про зимову гуму

6 міфів про зимову гуму
Джерело: Pixabay

Всі ми знаємо, що взимку варто їздити на зимовій гумі. Це дозволяє мінімізувати відчуття приходу зимових погодних умов на дороги, по яким ми їздимо. Багато факторів, які говорять “за” застосування зимової гуми – легше рушати, більш слухняна машина на слизькій дорозі, більш звичне гальмування і, нарешті зігріваючий фактор впевненості.

Ви впевнені, що знаєте все про зимову гуму? Ознайомимося з основними 6 основними помилками щодо зимової гуми, які вже стали міфами серед автомобілістів.

Помилка перша

Зараз дивляться

Застосування зимових шин виправдано навіть на одній осі.Це найпоширеніша помилка серед автолюбителів. Таким чином, на “Жигулях” вирішується тільки проблема прохідності і рушання з місця. У такій комплектації “класика” буде погано повертати і гальмувати – передні колеса залишаються “слизькими”, адже саме передок забезпечує гальмування та керованість. Але найстрашніше відбувається, коли економлять на зимових шинах власники передньопривідних машин.

Здавалося б, встановленням таких коліс попереду вирішують всі проблеми – прохідності, старту, гальмування і керованості – адже все це забезпечують передні провідні колеса. Приходить відчуття заспокоєності і вседозволеності. І ось тоді трапляється страшне. На одному з слизьких поворотів задня вісь несподівано зривається в занос і слухняний до цих пір автомобіль раптом розвертається задом вперед і вилітає з дороги. Єдиний вихід з цієї ситуації – додати газ, щоб витягнути автомобіль із заносу. Але це дуже складно морально і місця для таких дій на дорозі зазвичай не вистачає.

Не економте на зимових шинах, особливо на передньому приводі – така економія вийде боком. Ставте зимові шини на всі чотири колеса.

Помилка друга

Шип працює тільки на чистому, сухому льоду товщиною більше 1 мм.Знову оману чистої води. Шип працює завжди – і на снігу, і на будь-якому льоду, навіть дуже тонкому. І навіть на мокрому, з шаром води зверху. Правда, ефективність його в останньому випадку сильно падає. Але будь-яка, навіть сама хороша шина без шипів у такій ситуації веде себе набагато гірше.

Помилка третя

На чистому асфальті шипи тупляться.Так, але тільки в тих шинах, які не передбачені для шиповки. До речі, у нас у продажі можна зустріти з шипами навіть “всесезонку” Бл-85 – подібних шипованих шин вистачить зовсім ненадовго. У хороших – протектор (його малюнок, нарізка), склад гуми і шипи підібрані таким чином, щоб усі зношувалося одночасно. При цьому величина виступання шипа над поверхнею покришки залишається незмінною.

Читайте: 5 порад, як їздити у сніжні заметілі

До речі, не зовсім коректно говорити про те, що гальмівний шлях на асфальті завдяки шипам збільшиться. Дійсно, може збільшитися, якщо гальмувати “юзом”. Але вже якщо на льоду треба гальмувати не “в підлогу”, то на асфальті навіщо так робити?

Міф четвертий

Випадання 2-3 шипів призводить до дисбалансу.Це припущення застосовується лише до шин шипованих випадковими шипами. Фірмовий легковий шип сьогодні важить в межах одного грама, так що втрата навіть трьох сусідніх призведе до дисбалансу не більш ніж у три грами.

Помилка п’ята

На слизькій дорозі слід знизити тиск в шинах.Абсолютно неправильні дії, так як при цьому збільшується площа плями контакту шини з дорогою, що призводить до зниження питомого тиску. В результаті зчеплення шини зі слизькою дорогою погіршиться.

Помилка шоста

Переривисте гальмування зменшує гальмівний шлях. На жаль, серед автолюбителів побутує така думка. І знову це – помилка. Гальмівний шлях “юзом” на слизькій дорозі завжди менше, ніж при переривчастому гальмуванні. Хто не вірить, може перевірити сам. Мало того – різниця в гальмівних шляхах (“юзом” і переривчасто) у слизьких шин буде більше, ніж у хороших зимових. Справа в тому, що після того як на заблоковане колесо перестають діяти гальмівні сили, йому треба розкрутитися, а на льоду йому простіше ковзати інемає за що зачепитися для розкрутки. Саме ефективне гальмування – на межі блокування (навіть по теорії – з 15%-ним прослизанням). Однак, оволодіти таким способом гальмування дуже складно.

До того ж не можна вимагати від усіх “приватників” вміння ювелірної роботи ногою. Ось тут і виходить на перший план таке поняття, як зручність гальмування, інформативність поведінки шини при гальмуванні. Одна зривається в “юз” різко, інша забезпечить своєрідний стрибок зусилля на педалі гальма перед тим як заблокуватися навіть на льоду.

Підведемо риску

Шиповані шини мають перевагу перед нешипованими з гальмівним шляхом на льоду від 20 до 50%, на снігу – від 5 до 10, на асфальті ж він збільшується на величину до 5%, причому, якщо гальмувати “юзом”. При старті і розгоні на льоду виграють до 30%, на снігу – до 10.

Чому ж віддати перевагу? Думаю, що питання: “Як їздити: з шипами чи без?” – схоже на гамлетівське. Кожен на нього повинен відповісти сам. До того ж будь-які шини – і з шипами, і без них – можуть бути поганими і хорошими. І в деяких ситуаціях хороші нешиповані шини можуть виявитися краще поганих шипованих.

А ще треба пам’ятати, що навіть сама занепала шипована шина має менший гальмівний шлях, ніж така ж нешипована. Це означає, що в критичній ситуації на дорозі зі снігом і льодом автомобіль на них зупиниться на кілька метрів раніше, ніж на нешипованих. Ті ж два-три метри, яких часто не вистачає в аварійних ситуаціях. З шипами можна скрізь їздити, не напружуючись.

Тільки не думайте, що навіть на самих хороших шипованих шинах автомобіль буде вести себе, як влітку на сухому чистому асфальті! Не має сенсу застосування шипів лише там, де дороги завжди чисті.

Наприклад, у Києві, де всі вулиці поливають сольовим розчином і, тому снігу і льоду на них практично немає. В областях же і льоду і снігу на дорогах вистачає. Так що нехай кожен вирішує сам: “З шипами чи без?”.

Джерело: Autoexpert

Якщо ви побачили помилку в тексті, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Cntrl + Entr.
Знайшли помилку в тексті?
Помилка