В Україні може повернутись бальна система штрафів для водіїв з тимчасовим позбавленням прав. Відповідний законопроєкт №6502 зареєстрували нардепи у парламенті.
Серед головних змін, які хочуть запровадити у ПДР України, — тимчасове позбавлення можливості їзди за систематичні порушення. Також злісним порушникам доведеться повторно складати практичний та теоретичний іспит.
Наступне нововведення – бальна система штрафів. Вона діяла на території країни з 2015 до 2020 року.
За які правопорушення нараховуватимуться бали:
1 бал – непристебнутий ремінь безпеки, перевезення дітей без необхідного автокрісла;
2 бали – брудні номерні знаки на транспорті, перевищення швидкості на 20 км/год та більше, проїзд на заборонний сигнал світлофора;
3 бали – значні порушення ПДР, зупинка на смузі для ГТ;
5 балів – перевищення швидкості на 50 км/год та створення аварійної ситуації.
Очки нараховуватимуться протягом усього року, але їх анулюють із настанням наступного.
Тож якщо порушник “заробить” 12 чи більше штрафних балів протягом року — він тимчасово залишиться без прав. Якщо водій отримає 8 штрафних очок протягом першого року водіння, йому також загрожує тимчасова конфіскація посвідчення.
Якщо водій не погоджується з конфіскацією, він зможе оскаржити рішення в суді. Крім накопичення балів, виписуватимуться і штрафи.
У пояснювальній записці також повідомляється, що подібна система штрафів чудово показала себе протягом десятиліть у США, Канаді, Великій Британії, Франції, Італії та Німеччині.
– Головна мета – усвідомлення водієм своєї відповідальності за кожне порушення правил, систематичне недотримання яких матиме серйозніші наслідки, ніж одноразовий грошовий штраф, – повідомляється у документі.
Крім змінених штрафів за порушення правил дорожнього руху, в Україні може з’явитися обов’язковий техогляд. Нововведення торкнуться і власників легкових авто, і власників мотоциклів. Докладніше про можливий обов’язковий техогляд 2022 – читайте на Фактах ICTV.