Мукбанг – це формат відеостриму, коли блогер поїдає велику кількість їжі в режимі реального часу, транслює це в інтернет та ще й спілкується з глядачами.
Залежно від різних вимов, цей вид відеоблогінгу також називають “мокпан”, що в перекладі з корейської буквально й означає трансляція споживання їжі. Також трапляється варіант транскрипції “мокбан”.
Пропонуємо разом з Фактами ICTV дослідити цей формат та розібратися, чому людям так подобається дивитися, як їдять інші.
Мукбанг – що це та звідки він взявся
Його історія починається з Південної Кореї, що має глибокі родинні традиції спільного споживання їжі. З початком стрімкої урбанізації люди почали більше навчатися та працювати й менше спілкуватися одне з одним, але потреба нікуди не поділася.
Вважається, що однією з причин виникнення мукбангу може бути страх перед самотністю, який корейці бороли у такий оригінальний спосіб.
Популярності мукбангу сприяла активна демонстрація поїдання різних смаколиків акторами корейських телешоу. Зокрема, Happy Together, Let’s Eat[en], а також актором Ха Чон У, що вирізняється експресивністю під час споживання страв.
Поступово все це розповсюдилося в інтернеті. Таких блогерів посали називати біджеями. Цей термін утворено від англійського словосполучення broadcast jockey або скорочено BJ. Це можна перекласти як “той, що веде трансляції”.
Спочатку біджеї наслідували поведінку шеф-кухарів, а згодом виробили власний стиль спілкування.
Мукбанг – у чому сенс
Таке споглядання споживання їжі іншими ще називають гастрономічним вуаєризмом. Комусь просто подобається спостерігати за процесом, хтось дивиться на це, бо сам не може дозволити собі їсти такі страви, а хтось, можливо, стимулює власний апетит.
Також глядачам цікаво подивитися на різні страви, зокрема, що їдять в інших країнах. Тож такі відео набирають мільйони переглядів.
Мукбанг давно вийшов за межі Південної Кореї. Блогери з різних континентів випробовують можливості власного організму, споживаючи кілограми калорійних наїдків. До слова, через це такий формат часто критикують.
Противники мукбангу вважають, що він популяризує нездоровий спосіб життя та переїдання, а також марне витрачання їжі.
Фото: скрини з каналів Eat with Boki, Zach Choi ASMR