Легковий автомобіль Daewoo Lanos можна назвати “народним” для українців, оскільки він став найпопулярнішим у країні. Його виробляли з 1998 року, а останні машинокомплекти зійшли з конвеєра в 2017 році.
На деякому етапі припинилося виробництво Lanos, Sens – модель від ЗАЗ зайняла його місце. Однак деталі залишилися однотипними і взаємозамінними, за деякими винятками.
З чого складається система вихлопу Ланос, яку функцію виконує, як знайти якісний глушник на Ланос та інші запчастини і які критерії їх вибору? Вкажемо на найпоширеніші поломки і базові методи вирішення проблем.
Фото: Depositphotos/ Daewoo Lanos
Яку функцію виконує система вихлопу Деу Ланос
Якщо порівняно сучасний автомобіль використовує бензин як паливо, то в ньому обов’язково є вихлопна система. Не тільки у Деу Ланосі вихлопна система виконує низку певних функцій, їх можна назвати поширеними. Таку саму роль вони відіграватимуть у будь-якому іншому авто.
Ці основні функції можна перерахувати, а саме:
- усунення сильного шуму від двигуна, який працює;
- участь в очищенні відпрацьованих газів від екологічно шкідливих складових;
- охолодження та виведення газів за межі транспортного засобу;
- участь у формуванні паливної суміші залежно від роботи мотора;
- налаштований вихлоп відіграє роль у налагодженій роботі двигуна.
Щоб зрозуміти процес роботи самої системи, перейдемо до її будови.
Фото: Depositphotos/ Структура вихлопної системи
З чого складається вихлопна система Ланос
Розгляньмо, з чого складається вихлопна система Сенс в зборі і Lanos Daewoo (Chevrolet), їх можна вважати практично ідентичними. Відмінності ми обов’язково зазначимо.
Будову системи вихлопу цього авто ми будемо вказувати, починаючи від вихлопної труби, тобто задньої нижньої частини кузова, з-під якої її можна побачити. Цей вузол складається з таких компонентів:
- вихлопна труба Ланос разом із глушником і сполучною трубою виконує разом із резонатором головну роль у тому, щоб автомобіль тихо працював;
- прокладки з фланцевими кріпленнями або ж кріпленням під хомут з’єднують глушники Ланос з резонаторами в герметичне з’єднання;
- резонатор з трубами;
- підвіси – гумотехнічні вироби, що дозволяють прикріпити нежорстко всю систему до кузова, жорстке кріплення вихлопу до автомобіля забороняється;
- каталітичний нейтралізатор (каталізатор) виконує функцію очищення відпрацьованих газів;
- приймальна (колекторна труба) з гофрою – в цю трубу надходять всі відпрацьовані гази з колектора;
- гофра Ланос – відносно гнучка деталь, що дозволяє частково знизити і компенсувати вібрації, що передаються всьому тракту від мотора, що працює;
- лямбда зонд – розташовується в колекторі, розрахований на вимірювання кількості кисню у вихлопних газах, з його допомогою ЕБУ автомобіля формує склад паливної суміші;
- колектор – частина двигуна, в нього з камер згоряння надходять продукти горіння паливної суміші.
Вихлопна система Ланос, як і вихлопна система Сенс має герметичне виконання. Якщо утворюється дірка в будь-якій деталі або в місці кріплення, то авто стає значно голоснішим й експлуатація його, за правилами, забороняється.
Фото: Depositphotos/ Вихлопна система
Несправності та поширені методи їх вирішення
Тепер можна описати ситуації, коли вихлоп на Ланос ламається. Тут варто виділити найпоширеніші поломки, які найчастіше відбуваються, а саме:
- Глушник Сенс, Ланос прогорає, в ньому утворюється дірка – прогар, а сам він сильно проржавів – це вихід з ладу деталі, і вона підлягає тільки заміні, при цьому купується повний аналог – оригінал. Якщо глушник порівняно новий, то поломку можна виправити латкою і зварюванням.
- Резонатор Ланос Део прогорає – тут ситуація аналогічна, як з глушником.
- Гофра глушника пошкоджується, прогорає і перестає виконувати свою функцію, а також втрачає герметичність – тут проблема вирішується тільки повною заміною на аналогічну деталь.
- Каталізатор – досить довговічна деталь, її можна очищати і навіть відновлювати, але в разі остаточної поломки вона підлягає тільки заміні. Тут недолік – висока ціна аналога, власники стареньких авто часто його зовсім вирізають для здешевлення ремонту, що призводить до припинення очищення відпрацьованих газів.
- Підвіси, прокладки, болти – витратний матеріал, завжди слід ставити нові в комплекті за умови серйозного ремонту вихлопу.
Колектор – довговічна деталь, яка може прослужити весь термін експлуатації авто. Приймальну трубу у разі поломки також просто змінюють або заварюють проблемну ділянку.
У разі заміни зламаної деталі відбувається купівля комплекту. Наприклад, прогорів глушник і машина Ланос почала дуже голосно працювати. У цій ситуації купується сам глушник з трубами (з’єднувальною і вихлопною), нові прокладки і підвіси, а також болти при фланцевому з’єднанні та хомути при цьому.
Фото: Depositphotos/ Глушник
Виняток становить гофра, яку нерідко змінюють, вварюючи нову заміну в приймальну трубу.
Який глушник Ланос потрібно купити: критерії вибору
Окремо варто сказати про ситуацію, коли вам потрібно купити глушник на Ланос. Цей виріб має відмінності і не зовсім уніфікований. У чому ці відмінності полягають:
- глушник Lanos sedan і Ланос хетчбек відрізняються кузовами, на седан кінцева труба довша, а в іншому вони схожі, на хетчбек можна ставити “седанівську”, якщо відрізати частину вихлопної (кінцевої) труби;
- рік випуску автомобіля – старий стандарт кріплення глушника фланцевий, а новий під хомут, тут слід купувати точний аналог під ваше авто у зв’язку з цим критерієм, різні типи між собою не поєднуються.
В інших випадках, буде це Daewoo Lanos, Zaz Sens, Chevrolet Lanos, всі деталі взаємозамінні та уніфіковані. Тому труднощів, щоб знайти запчастину у нас в країні на вихлоп цього автомобіля, нині немає.