ШІ-агент Operator від OpenAI: що заважає йому стати ідеальним асистентом

Тетяна Штерєва редакторка розділу Стиль життя
Що вміє ШІ-агент Operator від OpenAI

Фото: Pexels

Компанія OpenAI представила нового ШІ-агента Operator, який може автономно виконувати онлайн-завдання, такі як замовлення товарів, бронювання послуг та взаємодія з сайтами.

Утім, наразі його продуктивність залишається неоднозначною: деякі завдання він виконує успішно, водночас інші поки йому не під силу.

Основні недоліки Operator від OpenAI

Попри успіх у виконанні деяких простих завдань, дещо ШІ-агент виконати не зможе через обмеження. Зокрема, він не має доступу до матеріалів на різних ресурсах. Адже чимало платформ забороняють автоматизованим ботам переглядати їх вміст.

Також агент відмовився грати в онлайн-покер, аргументуючи це забороною на азартні ігри. Він не вміє обходити перевірку Captcha та ставить багато уточнювальних запитань, що інколи лише затягує виконання завдання.

Що вміє Operator від OpenAI

Нова функція доступна лише користувачам преміум-підписки ChatGPT Pro вартістю $200 на місяць. Operator працює як віртуальний асистент, який може користуватися браузером, заповнювати форми та виконувати завдання за вказівкою користувача.

Він добре впорається, якщо ви поставите йому завдання замовити товари онлайн, наприклад, купити ложку для морозива на Amazon. Також він зможе забронювати послугу – записати на стрижку чи замовити столик в ресторані.

Також Operator справляється з вебзавданнями. Наприклад, може замовити обід через застосунок, а також відповісти на сотні повідомлень у LinkedIn.

Однак, попри автономність, ШІ-помічник все ще потребує підтверджень від користувача перед фінальним виконанням завдання.

Перспективи та ризики Operator від OpenAI

Наразі Operator більше схожий на експериментальний проєкт. OpenAI та інші компанії, зокрема Google і Anthropic, активно працюють над розвитком ШІ-агентів, які потенційно можуть замінювати працівників у певних сферах.

З одного боку, такі системи можуть суттєво полегшити автоматизацію рутинних процесів. З іншого – існують ризики зловживань, якщо штучний інтелект навчиться виконувати завдання на зразок фінансового шахрайства або кібератак.

Також можлива негативна реакція з боку онлайн-бізнесів, оскільки такі агенти можуть змінити правила роботи інтернет-реклами та електронної комерції. Наприклад, якщо замовлення почнуть оформлювати не люди, а ШІ-боти, це може вплинути на рекламні доходи платформ.

До слова, нещодавно компанія OpenAI офіційно заявила про запуск 3-mini – легкої моделі штучного інтелекту, яку можна використовувати безплатно.