Україна у 2025 році зможе взяти участь у конкурсах, спрямованих на розвиток європейських аудіовізуальних індустрій, включно з кінематографом.
Програма ЄС Креативна Європа виділила €103 млн для напрямку Медіа, в межах якого й підтримує виробництво творів, їхнє просування та адаптацію до сучасного цифрового середовища.
Проєкт передбачає також спеціальні заходи для підтримки українських культурних та креативних секторів, зокрема у відповідь на виклики, пов’язані з військовою агресією РФ проти України. У 2025 році Креативна Європа виділить €5 млн для спеціального конкурсу, спрямованого на підтримку українських митців.
Конкурси для медійників та кінематографістів – перелік
У представників вказаних галузей є можливість долучитися до восьми конкурсів, що охоплюють різні аспекти аудіовізуального сектору.
- Європейська спільна розробка (European slate development)
Бюджет конкурсу – €18 млн. Дедлайн подання заявок – 5 грудня 2024 року. Конкурс спрямований на розробку від трьох до п’яти робіт для комерційного розповсюдження в кінотеатрах, на телебаченні або цифрових платформах.
- Розробка відеоігор та іммерсивного контенту (Video game and immersive content development)
Бюджет – €7 млн. Дедлайн – 12 лютого 2025 року. Цей конкурс підтримує розробників відеоігор, XR-студії та аудіовізуальні продакшн-компанії, які займаються створенням інтерактивного контенту.
- Телевізійний та онлайн контент (TV and online content)
Бюджет – €20 млн. Заявки приймаються до 5 грудня 2024 року (40% бюджету) та до 14 травня 2025 року (60% бюджету). Конкурс спрямований на створення художніх, анімаційних та документальних фільмів для лінійних та нелінійних медіа.
- Розвиток талантів та навичок (Skills and talent development)
Бюджет – €7,5 млн. Дедлайн – 24 квітня 2025 року. Конкурс підтримує інноваційні креативні процеси, зокрема міждисциплінарну співпрацю та впровадження цифрових інновацій у виробництві.
Програма Креативна Європа оголосила конкурси за напрямком Медіа
- Медіа 360° (Media 360°)
Бюджет – €21 млн. Дедлайн – 9 січня 2025 року. Ця ініціатива спрямована на розвиток аудіовізуальних хабів, здатних запропонувати стратегічні рішення для європейського ринку.
- Інноваційні інструменти та бізнес-моделі (Innovative tools and business models)
Бюджет – €8 млн. Дедлайн – 16 січня 2025 року. Мета конкурсу – розробка інноваційних інструментів і бізнес-моделей для покращення видимості європейських творів та сприяння екологічній трансформації аудіовізуальної індустрії.
- Промокампанії європейських кінофільмів (Films on the move)
Бюджет – €16 млн. Дедлайни подання заявок – 20 березня та 17 липня 2025 року. Конкурс сприяє ширшому розповсюдженню ненаціональних європейських фільмів.
- Розвиток аудиторії та кіноосвіта (Audience development and film education)
Бюджет – €6 млн. Дедлайн – 27 березня 2025 року. Конкурс спрямований на збільшення інтересу до європейських фільмів, особливо серед молоді, та розвиток освітніх ініціатив у сфері кінематографа.
Детальніше про кожну з пропозицій читайте на офіційному сайті проєкту.
Програма Креативна Європа – що це таке
Проєкт ЄС Креативна Європа – це ініціатива, що підтримує культурний, креативний та аудіовізуальний сектори.
Метою програми є захист культурного розмаїття Європи та підвищення конкурентоспроможності культурної індустрії. Україна є частиною цієї програми з 2016 року, що дозволяє українським митцям брати участь у понад 30 конкурсах і отримувати грантову підтримку.