Кросовер Renault Kadjar був представлений на Женевському автосалоні ще в березні 2015 року, а його офіційні продажі в Україні стартували лише у вересні 2016-го.
Renault Kadjar побудований на спільній платформі з Nissan Qashqai, яка була розроблена в 2013 році Альянсом Renault-Nissan і має назву Common Module Family (CMF).
Нещодавно Факти ICTV провели тест-драйв Nissan Qashqai, а через деякий час до нас на тест потрапив його французький родич Renault Kadjar. Ми спробували дізнатися, чим відрізняється “француз” від “японця” і чи настільки хороший французький “дизель”, як про нього говорять.
На тест-драйв нам дістався Renault Kadjar в топовій комплектації з дизельним двигуном об’ємом 1,5 л та потужністю 110 к. с./250 Нм, який працював в парі з роботизованою 6-ти ступінчастою КПП (EDC) і приводом на передні колеса. Цей мотор також може комплектуватися 6-ти ступінчастою механічною КПП.
Читайте: Тест-драйв Renault Duster: універсальний солдат
Окрім цього, в Україні доступна для замовлення бензинова версія Renault Kadjar з двигуном 1,2 л (130 к. с./205 Нм), яка на вибір комплектується 7-ми ступінчастим “роботом” EDC або 6-ти ступінчастою механічною трансмісією. Повнопривідний Renault Kadjar пропонується тільки з 6-ти ступінчастою механічною КПП і більш потужним дизельним двигуном 1,6 л (130 к. с./320 Нм).
Ціни на базову версію Renault Kadjar стартують з позначки приблизно $20-21 тис., а кросовер в топовій комплектації з повним приводом обійдеться в $28-29 тис.
Дизайн
Завдяки французьким дизайнерам, Renault Kadjar кардинально відрізняється від свого “зведеного брата” Nissan Qashqai.
М’язистий та фактурний Renault Kadjar привертає увагу на дорозі, а великий фірмовий логотип Renault на радіаторній решітці робить його упізнаваним у потоці транспорту.
Салон
Потрапити в салон можна за допомогою ключ-карти, яка виконана з глянсового пластика і має досить презентабельний вигляд. Практичність такого матеріалу викликає сумніви, адже з часом на ньому виникнуть потертості і подряпини.
Сама форма ключа дозволяє носити його, до прикладу, в гаманці або у клатчі. За тиждень тест-драйву я діставав ключ-карту з гаманця буквально кілька разів, адже відкривати машину можна за допомогою кнопок на ручках передніх дверцят і багажнику, а заводити – кнопкою Start/Stop у салоні. Для всього цього необхідна лише наявність ключа.
Це дуже зручно, особливо взимку, коли для того, щоб відкрити авто, потрібно зняти рукавички і знайти ключ замерзлими пальцями у кишені або сумці.
У салоні є деякі дрібні схожі риси з Nissan Qashqai, такі як блок управління клімат-контролем і дверні ручки, але не більше. Це два абсолютно різні з точки зору ергономіки і дизайну автомобіля.
Салон Renault Kadjar виконано в європейському стилі, він насичений якісними матеріалами та виглядає досить нетривіально.
Інтер’єр Renault Kadjar порадував добротним хромом, м’якими матеріалами та оригінальними рішеннями, у вигляді тримача для монет і додаткової декоративної ручки для переднього пасажира. У повнопривідній версії на місці тримача для монет встановлюється блок керування режимами приводу.
Крім цього, у вас є можливість вибирати колір панелі приладів (5 варіантів) та одну з конфігурацій циферблатів (4 варіанти).
Це та багато іншого ви можете налаштовувати за допомогою мультимедійної системи R-Link2, управління якої виведене на 7-дюймовий дисплей на центральній консолі.
Це своєрідний сенсорний планшет, яким ви керуєте своїм “розумним будинком на колесах”. Він дуже простий у використанні, а звикання до нього не займе більше часу, ніж ознайомлення з новим додатком на вашому смартфоні.
Система дозволяє навіть відстежувати якість повітря за бортом і пропонує позбавляти від неприємних запахів у салоні.
До речі, в Києві система показувала або забруднене повітря, або “дуже забруднене”. Є порти USB і AUX, система легко контактує зі смартфонами та у всіх планах досить практична.
Сам “планшет” не пригальмовує та навігаційні карти завантажує без зволікань.
Простір в салоні Renault Kadjar розподілено так, аби водієві було максимально зручно керувати всіма системами і при цьому не відволікатися від дороги. Але все-таки є певні питання до ергономіки.
Читайте: Тест-драйв Peugeot 208: перевірено містом
Стосуються вони керування підігрівом сидінь, який вбудовано у фронтальну частину переднього підлокітника, прямо за підстаканниками. Не дуже зручно згинати руку і намацувати кнопки в русі, тим більше, коли у підставці стоїть кава або пляшка з водою.
До всього решти запитань немає. Все знаходиться в потрібних місцях, на потрібній відстані та легко читається.
Посадка водія досить комфортна, крісла з хорошою боковою підтримкою і набором механічних регулювань для індивідуального підбору положення сидіння та керма. Примітно, що електрорегулювання сидіння пропонується виключно зі шкіряним салоном.
На кермо винесено управління круїз-контролем і телефонією, а під кермом знаходиться блок управління мультимедіа.
З панорамним дахом салон виглядає доволі просторим.
Місця позаду цілком достатньо, ноги не впираються в переднє сидіння, відрегульоване під водія зростом 1,87 м. Також, ззаду є відкидний підлокітник з підстаканниками.
На задньому ряду помітно виділяється твердіший пластик на дверних картах і підлокітнику, якщо порівнювати з передньою частиною салону, до якої по якості матеріалів питань немає.
Об’єм багажного відділення Renault Kadjar становить 472 л., але це з урахуванням місця виділеного під “запаску”. Якщо говорити про обсяг багажника, вже укомплектованого “запаскою”, то він становить 409 л.
Спинки заднього ряду можна скласти і отримати додаткове місце для перевезення довгомірів.
Багажник середніх розмірів, особливо виділити тут нічого, крім спрощеної системи складання спинок сидінь в рівну підлогу – Easy Break. Система дозволяє виконати швидку трансформацію завдяки важелям, які знаходяться в бічних картах багажника.
Місто
Тестовий автомобіль Renault Kadjar був укомплектований двигуном 1,5 dCI, який встановлюється на багато моделей бренду і добре відомий українським власникам Renault. У Renault Kadjar цей двигун має потужність 110 к. с./250 Нм, чого для міста навіть дуже вистачає.
В парі з “роботом” EDC, який своєчасно і без зволікань перемикає передачі, Renault Kadjar досить жваво маневрує в потоці машин.
Попри малий об’єм, француз демонструє хорошу динаміку в місті, що нас приємно здивувало, враховуючи чималі розміри автомобіля.
Заявлений кліренс 200 мм дозволяє без особливих побоювань вистрибувати на бордюри і паркуватися на заметеній снігом парковці, але відсутність повного приводу натякає, що їхати на жорстке бездоріжжя сенсу мало.
З паркуванням допомагає камера заднього виду, датчики парктроників, а також система автоматичного паркування.
Зображення камери виводиться на центральний дисплей, де і відображається умовна відстань до перешкод, про які попереджують датчики.
Допомагають у паркуванні також й інформативні бічні дзеркала заднього виду.
У Renault Kadjar є система моніторингу “мертвих зон”, яка сигналізує про наявність об’єкта у зоні маячком у дзеркалі заднього виду. Renault Kadjar також комплектується системою контролю смуги руху. Вона допомагає дотримуватися обраної смуги, а при ненавмисному з’їзді подає вам сигнал.
Підвіска досить комфортна, але позначаються 19-ти дюймові колеса на низькопрофільній гумі, які додають жорсткості. Попри це, Renault Kadjar залишив досить позитивні враження від роботи підвіски на міських дорогах. Кросовер добре тримає дорогу, чітко виконує задані водієм маневри та їде по заданій траєкторії.
Однією з вагомих переваг Renault Kadjar є його двигун, який не тільки демонструє динаміку у місті, а й допомагає власникам заощадити. За час тесту ми проїхали містом близько 400 км, а середні витрати палива в помірному режимі застигли на показнику 5,7 л на 100 км.
Читайте: Тест-драйв Nissan Sentra: перевірка українськими дорогами
Траса
На трасі Renault Kadjar закономірно показує ще менші витрати палива, але об’єм двигуна позначається на динаміці. Якщо в місті на малих швидкостях це не дуже помітно, то на трасі трохи відчувається.
Безумовно, дивуватися тут нічому – 1,5 л.
Але тут є одне важливе “але”: витрати палива, які обіцяють бути в межах 4,5-5,0 л на 100 км. І це при тому, що ви їдете на кросовері.
Думаю, багато хто закриє очі на динаміку на користь витрат палива, сімейних розмірів авто та комфорту.
Для ще більшої економічності є режим руху ECOMODE.
Підсумки
Renault Kadjar відмінний сімейний автомобіль, який пристосований до міста і готовий до українських доріг. Мінімальний набір якостей передньопривідного кросовера доповнить тяговитий дизельний двигун, який показує відмінні результати витрат палива.
До речі, двигун заслуговує окремої похвали, а використання саме цього мотора на багатьох моделях марки лише підтверджує його надійність.
Renault Kadjar відмінно вписується в сьогоднішні реалії, коли люди хочуть кросовер, але хочуть економічний автомобіль.
В Альянсі Renault-Nissan змогли грамотно розвести по кутах Renault Kadjar і Nissan Qashqai, створивши на одній платформі абсолютно різні по сприйняттяю автомобілі.
Який із них кращий? Цей вибір ми залишаємо за вами.
Олесь Куниця.