Тест-драйв Lexus RZ: яка ціна та реальний запас ходу першого електрокара бренду

Олег Авєрін журналіст
Тест-драйв Lexus RZ: яка ціна та реальний запас ходу першого електрокара бренду

У нас на тест-драйві побував Lexus RZ 450e, модель, яка дебютувала у 2022 році та стала першою, повністю електричною автівкою японського преміального бренду.

Нумо дізнаватися, що собою являє, скільки коштує та як поводиться в українських реаліях Lexus RZ 450e.

Дизайн Lexus RZ 450e

Lexus RZ 450e на вигляд стильний, його дизайн дещо перегукується з NX і RX, проте має й певний власний шарм.

Якщо коротко про зовнішній вигляд RZ 450e, то таке враження, наче творці намагалися залишитися в рамках традиційного дизайну, проте додати йому певних особливостей.

Гострі, ламані лінії, чорні акценти кузова, оригінальні плавники позаду – все це цікаво й сучасно.

Салон Lexus RZ 450e

У Lexus RZ 450e, як і в RX500h, цікавий алгоритм роботи зовнішніх дверних ручок, без звичної рухомої частини. Дверцята відчиняються в один дотик за допомогою сенсора.

А ось внутрішні дверні ручки відкриваються вже за допомогою клавіші, яку потрібно натискати. Звісно, це все справа звички й один-два дні достатньо, щоб не звертати на це увагу.

У салоні ситуація подібна до зовнішнього дизайну – все наче знайомо, але з родзинками.

Поєднання синьої замші та світлої шкіри додає певного лоску, футуристичності, хоча такий мікс і забарвлення – справа смаку, звісно.

А ось приладова панель з TFT-дисплеєм, хоч і знайома за іншими моделями бренду, здається вже дещо застарілою порівняно з більш сучасними цифровими кластерами, як, наприклад, у Lexus LBX.

Цього не скажеш про 14-дюймовий екран мультимедійної системи, який на контрасті з панеллю приладів має значно цікавіший вигляд. Кнопок тут мінімум, лише регулятори гучності та температури, а ось керування всіх інших функцій зосереджене на екрані.

Щось на кшталт кнопок є на кермі, проте й вони теж частково сенсорні. Піктограми та підтвердження натискання цих кнопок відображається на проєкційному дисплеї.

Звісно, що в Lexus RZ 450e є всі необхідні опції комфорту, які притаманні преміальному автомобілю – підігрів та вентиляція передніх сидінь, підігрів керма та підігрів задніх сидінь. Є двозональний клімат-контроль, камери кругового огляду.

З родзинок – панорамний дах з функцією регулювання прозорості. Оригінально, прикольно, функціонально – жодних запитань.

Ще однією особливістю є відсутність речового відділення, яке зазвичай називають бардачком.

Замість нього є невеличка відкрита ніша під центральною консоллю. Альтернатива? Так, можливо.

Ще одним приводом похизуватися у Lexus RZ 450e є аудіосистема Mark Levinson, яка відмінно доповнює дорогий інтер’єр на преміальні матеріали.

Салон просторий, місця вдосталь як попереду, так і позаду.

Об’єм багажника становить 522 л, чого цілком достатньо для кросовера. Словом, з простором та місцем для багажу тут проблем немає.

Динаміка та експлуатація Lexus RZ 450e

Lexus RZ 450e побудований на платформі e-TNGA, обладнаний електромоторами на передній і задній осях та Li-Ion-акумулятором.

Номінальна потужність та максимальний крутний момент переднього електромотора становить 150 кВт (204 к.с.) / 266,3 Нм, а заднього 230 кВт (313 к.с.) /168,5 Нм. Сумарна потужність силової установки – 230 кВт (313 к.с.).

Завдяки двом електромоторам в Lexus RZ 450e було реалізовано систему повного приводу Direct4.

Акумулятор має ємність 71,4 кВт/год, а зарядний пристрій дає змогу заряджати його змінним струмом АС та постійним струмом DC.

Порт Type2 дає змогу повністю зарядити батарею змінним струмом (потужністю до 11 кВт) за 6,5 год.

Швидкісний порт CSS2 дозволяє зарядити батарею до 80% постійним струмом (потужністю до 150 кВт) за 30 хв.

Максимальний запас ходу Lexus RZ 450e, за даними виробника, становить 470 км, що відповідає витратам 15,2 кВт/год на 100 км шляху у змішаному циклі NEDC.

У реальних умовах ці цифри відрізняються від вищезазначених, і мінімальні витрати, які мені вдавалося витискати з батареї – 25-27 кВт/год на 100 км, що дорівнює максимальному запасу ходу 250-290 км. І так, це доволі небагато, враховуючи стрімкий розвиток електромобілів, навіть попри зимову погоду.

Альтернативою є передньопривідна версія Lexus RZ 300e, яка є легшою, має меншу потужність та додаткові 100 км до запасу ходу. Проте ця альтернатива в Україні не пропонується, тож маємо те, що маємо.

В усьому іншому питань до Lexus RZ 450e немає. Тут чудова шумоізоляція, комфортна підвіска, динамічне прискорення до 100 км/год за 5,3-5,6 с (залежно від рівня заряду акумулятора).

Є тут й системи та асистенти з безпеки, якими вже навряд чи когось здивуєш в автомобільному світі – адаптивний круїз-контроль, виявлення нерухомих об’єктів, пішоходів та наближення автомобілів позаду під час паркування,

Словом, тут є все, що повинно бути в сучасному автомобілі, тим паче в Lexus. Та яка ціна такого задоволення?

Скільки коштує Lexus RZ 450e

Lexus RZ, як я й писав вище, доступний в Україні лише у версії 450e, тож обрати можна лише комплектацію.

В Україні є дві комплектації – Executive+ та Luxury+, до яких додатково можна додати опцію двоколірного фарбування кузова Bi-tone.

Ціни на версію Lexus RZ 450e Executive+ стартують від 2 801 796 грн.

Ціни на версію Lexus RZ 450e Luxury+ стартують від 3 122 709 грн.

Підсумки

Lexus RZ 450e – цікаве рішення, як для першого електричного Lexus. Стильний зовнішній вигляд, цікавий салон, преміальний комфорт, проте є й свої але – запас ходу та відсутність альтернативних версій в Україні.

Чи вартує він уваги? Вирішувати, як завжди, вам.

Categories: Авто