Авто на замовлення: де саме українці можуть купляти авто на 50% нижче ринкової ціни?

Антон Світличний
Авто на замовлення: де саме українці можуть купляти авто на 50% нижче ринкової ціни?

Ситуація з авто на єврономерах в Україні ускладнювалась протягом довгого часу. Почалося все з прохань про спрощення або скасування розмитнення європейських авто та зниженні норм Євро-3, Євро-4, Євро-5, тобто зниження податків на ввезення машин, українці намагалися домогтися європейських цін. Адже завищені мита і збори на ввезення імпортних авто складають 120-300% від вартості машини. Немає ніяких точних законодавчих норм про розмитнення.

З 6 вересня 2017 року сотні активістів почали стояли під стінами парламенту, з цього дня учасники оголосили про безстрокову акцію, яка продовжувалась до лютого місяця цього року, вимагаючи найшвидшого вирішення питань про єврономери. Так звані євробляхери висували умови, які будуть несправедливими по відношенню до власників інших авто. Компроміс між власниками і владою знайти важко, тому до цього дня досі йдуть переговори.

Все через те, що українцям простіше купити авто в Польщі чи Литві, це буде набагато дешевше, ніж придбати машину в Україні, навіть якщо і вітчизняного виробника, котрий майже є. Головною проблемою в цьому є державна система, а точніше державна податкова політика. Гадаю, що багато людей готові розмитнити авто за адекватною ціною, але через високі збори більшість авто завозяться з Польщі, Литви, Німеччини, Чехії, Болгарії.

Багато місяців власники транспортів влаштовували акції протесту, перекриваючи вулиці, блокуючи траси, намагаючись цим домогтися зниження податків на ввезення таких автомобілів. У Верховній Раді вже знаходиться 26 законопроектів, що стосуються авто на іноземних номерах. Прем’єр-міністр Володимир Гройсман казав, що був поданий законопроект, для легалізації тих, хто їздить на нерозмитнених авто. Багато хто вважає, що нелегальні транспорти стали проблемою безпеки, порушення ПДР, часте викрадення машин, а так само причетність до ДПТ, довести яке майже неможливо, а ще це є нерівною умовою з іншими автомобілістами, які оплатили всі збори до Держбюджету.

Відомо, що в рамках закону України можна їздити на нерозмитнених номерах, тільки в режимі транзиту, тобто перебування на території країни до 10 днів або ж тимчасове ввезення іноземцем, який після передає авто громадянину України з документами, тоді транспортом можна користуватися один рік.

Платежі при розмитненні: мито, акцизний збір, митне оформлення, ПДВ. У нових правилах дешевого розмитнення є умова, яка офіційно забороняє ввозити машини, що не відповідають стандарту Євро-5.

На своїй сторінці в Facebook прес-секретар Державної фіскальної служби України Наталія Непряхіна писала:

Протягом 2017 року в Україну було ввезено понад 958,5 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією. Станом на 31 січня 2018 року на території України загалом перебуває майже 425,4 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією. З них порушеннями терміну («транзит» та «тимчасове ввезення») – понад 246,4 тис. автомобілів. Так от тепер за порушення закону вони повинні бути легалізовані. Абсурд, повний. Але, власне, вимог водіїв таких машин, так зрозуміти і не можу. Внятної позиції немає.

Так само в прес-службі державної фіскальної служби України повідомили, що протягом 2017 року митницями ДФС за порушення термінів транзиту складено 18 394 протоколи, по яких 109,3 млн грн. штрафів, а за порушення тимчасового ввезення – 4 360 протоколів з сумою штрафів на 56,3 млн грн.

Наприклад, з боку Литви тепер контроль, так українські та литовські митники вирішили поліпшити співпрацю, контроль і обмін, попереджуючи один одного про митні правопорушення. Так як багато машин з литовськими номерами були ввезені до України під приводом тимчасового перебування.

Покарання

За порушення термінів перебування автомобіля на іноземних номерах – штраф, або ж штраф-майданчик, в разі відмови оплати за порушення. З початку 2017 року було оформлено 14,5 тис. штрафів на 84,4 млн. грн. за порушення транзиту в 5 – 10 днів.

Українці мають право їздити з іноземними номерами п’ять днів в одній області, десять днів в кількох областях. Іноземцю дозволено їздити на нерозмитненому авто не більше року.

Штрафи досить великі. Якщо машина затрималася в країні на один день більше – водієві загрожує штраф 170 грн. 1 – 10 діб – 3400 грн., більше 10 діб – 8500 грн. Машину можуть конфіскувати в зв’язку з відмовою в оплаті штрафу або ж якщо машина належить іноземцю, а за кермом українець.

За статтею 485 Митного кодексу – штраф 300% від суми розмитнення, в тому випадку якщо людина уникає оплати податків.

Як приклад, мешканка Одеси, яку оштрафували на 3 млн. грн., а все тому, що вона проігнорувала норму режиму транзиту. Також власник Mercedes-Benz E320 був оштрафований на 1 681 846 грн. Таких прикладів багато, тому краще вже дотримуватися рамок закону.

Що планувалося і планується?

Влада пропонувала різні варіанти, наприклад такі як разова амністія для євроблях, щоб вони пройшли реєстрацію в Україні, тобто знизити збір на 20-30%, але всі пропозиції не були схвалені власниками таких авто, вони продовжують наполягати на зниженні ввізних мит і на скасування будь-яких відрахувань до бюджету.

У Верховній раді планували зміни в законодавстві, про що говорила Ніна Южаніна, щоб власники іноземних авто могли розмитнювати їх за 1-1,4 тис. євро, в залежності від об’єму двигуна. Так само Южаніна говорила, що парламент підготує закон, який дозволятиме ввезення машин 2000 року і раніше, а так само поширення пільгових умов на них. Амністії не буде, сказала глава Верховної Ради з питань податкової та митної політики.

Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков говорив про те, що вирішити цю проблему треба не в бік жорсткої фіскальної ситуації, але і не в сторону «везіть все, що хочете». Фіскальна служба повинна вирішувати цю проблему за допомогою відповідних механізмів врегулювання.

Так само були запропоновані законопроекти про ввезення авто для особистого користування і зниження ціни за штрафний день перебування авто.

Гройсман сказав, що Кабмін розробив законопроект, де регламентується реєстрація автомобілів на єврономерах для можливості ідентифікування власників авто.

Коментар від представника компанії  Carsgroup Загороднього Віталія:

Завдяки закону №3251, який набув чинності 1 серпня 2016 року, у громадян України з’явилася можливість ввезти автомобіль на пільгових умовах, а саме за зниженим акцизним збором. Відносно електромобілів, то з початку 2018 року скасований ПДВ та акциз повністю. Звичайно у закона є обмеження, людина має право ввезти тільки один автомобіль в рік, з дати митної декларації, і продати його через 365 днів з моменту реєстрації, в інакшому випадку доведеться сплачувати митні збори в повному обсязі. Легковий автомобіль повинен відповідати нормам вихлопу не нижче Євро-5, а також повинен бути виготовлений не раніше ніж 1 січня 2010 з об’ємом двигуна не більше 3000 см.куб. – для бензинових моторів, і до 2500 см.куб. – для дизельних.

Вартість митного очищення буде прямо залежати від обсягу двигуна (акциз) і від оцінки авто (ПДВ, мито), на яку впливає рік випуску, комплектація, пробіг, стан.

Вузьке місце – це прийняття митними органами інвойсної вартості автомобіля, для уникнення проблем і непорозумінь бажано звертатися до хороших фахівців з митного оформлення.

Найпопулярнішими країнами де вигідно купувати автомобілі є США, Грузія, країни ЄС. Залежить від того, який автомобіль ви хочете вибрати.

Найдешевший варіант – це автомобілі з страхових аукціонів США, з пошкодженнями, або вже відновлені з Грузії. Авто з країн ЄС підходить для тих людей, які хочуть не биті автомобілі або віддають перевагу дизельним двигунам.

Плюси покупки автомобіля з США:

– низька ціна пов’язана з тим, що дорога вартість ремонту і страховим простіше продати пошкоджене авто;
– прозора історія – завдяки централізованій базі даних CARFAX, в якій зберігається інформація про всі автомобілі зареєстровані на території країни США: реальний пробіг, скільки разів автомобіль проходив ТО, кількість власників, всі пошкодження автомобіля.

Мінуси:

– термін покупки – хто б що не казав, але менше трьох місяців – це практично неможливо, буває і п’ять місяців;
– незважаючи на всі можливості перевірки авто в США, можна потрапити на «сюрприз».

Плюси покупки авто в Грузії:

– термін покупки від одного до двох тижнів;
– авто відновлене;
– не дорогий ремонт, за рахунок дешевої робочої сили, наявністю величезної кількості розборок і СТО;
– можна поїхати самостійно або відправити фахівця для вибору авто;
– можливість на місці зробити додатковий ремонт або змінити комплектацію;
– всі перевірки, які відносяться до США працюють і по Грузії, тому що всі машини з США.

Мінуси:

– ціна дорожче, ніж в США, різниця 10-15%;
– часто якість відновлюваного ремонту залишає бажати кращого.

Плюси покупки авто з ЄС:

– термін покупки до одного тижня;
– так само можна вибрати автомобіль самостійно або відправити фахівця;
– хороші дороги і європейське обслуговування автомобілів.

Мінуси:

– ціна;
– багато нечесних продавців, які приховують історію і реальний пробіг машини;
– часто величезні пробіги;
– немає економії щодо ринку України.

Після привозу і митного очищення автомобіля потрібно пройти процес сертифікації і реєстрації транспортного засобу. Для авто з ЄС і США такий процес трохи відрізняється. Автомобілі повинні відповідати європейським нормам, тому авто з США вимагають переобладнання для відповідності всім необхідним умовам. На сьогоднішній день існує велика кількість компаній, які займаються переобладнанням, тому це не є проблемою. Реєстрація відбувається в сервісних центрах і не становить труднощів, найбільший платіж – це пенсійний фонд 3-5% від митної оцінки автомобіля, залежить в яку групу за вартістю потрапляє авто. На сьогоднішній день будь-який громадянин в залежності від уподобань і бажань при замовленні авто з США може заощадити до 45% від ринку України, з Грузії до 35%, а з країн ЄС отримати авто за схожу ціну, але з пробігом по хороших дорогах і який заправляли якісним паливом, – ось такою інформацією поділився з нами представник компанії Carsgroup Загородній Віталій.

Останні новини

Останнє рішення на даний момент прийняли в податковому комітеті Верховної Ради. Полягає це рішення в тому, що з евробляхерів стягуватимуть символічний збір до держбюджету, – розповів голова підкомітету Верховної Ради Олександр Кірш. Так само депутати говорять про спеціальний збір для машин Російської Федерації. Угорщина, Словаччина і Польща постачають газ в нашу країну, тому відносини з ними псувати не хочуть. Тобто ввести додатковий збір, виключаючи країни ЄС, – розповів народний депутат Народного фонду Олександр Кірш.

Але і не тут то було, в ефірі радіо Голос столиці голова комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна сказала, що:

Олександр Вікторович повідомив про той останній варіант, який розглядався в комітеті і щодо якого йшло спілкування з активістами, які представляють Авто Євро Силу, яка задає питання комітету і з якою ми спілкуємося задля вирішення проблеми. Це такий собі варіант виходу з ситуації в Республіці Молдова і символічний збір це 30% від діючої ставки акцизного податку, який сплатили громадяни Молдови , для того щоб мати можливість зареєструвати автомобіль в Молдові і потім стати на законні рейки і не зловживати нормами митного законодавства.

Також Южаніна сказала, що останнє рішення, яке напрацьовано в комітеті, вона передала активістам для вивчення та чекає зворотнього зв’язку. Активісти також розділилися між собою, деякі готові прийняти компромісні рішення, а деякі не хочуть нічого сплачувати. Вирішення питання найближчим часом має відбутися, але в який спосіб остаточно сказати не може. А щодо питання спецсбору для авто з Російської Федерації, то ніяких пропозицій та варіантів взагалі не розглядалось.

ФОТО: autonews.ua, eurointegration.com.ua, tvi.ua, nashemisto.dp.ua, unian.net

Каріна Зуєва.

Categories: Авто